Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1775 ggr
IaMiaMaria
2016-07-01 23:18

Svenska ångestsyndromsällskapet

Blev häromdagen tipsad om en förening som jag tidigare aldrig hört talats om så nu vill jag dela med mig av den kunskapen till er som inte heller visste att den fanns.

Finns visst en förening för personer med ångest, dels där det göra olika aktiviteter men som också ger ut en tidning fyra gånger per år.

Finns information och stöd till både drabbade och anhöriga. Jätte bra tycker jag iaf.

http://www.angest.se/riks/

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
[Klave]
2016-07-01 23:38
#1

Tyvärr blir många grupper nedlagda pga. Att de är så få som är med men det är verkligen ett ställe med stöttande och engagerade människor som jag verkligen rekommenderar.

Annielle
2016-07-02 09:38
#2

Jag gick dit till deras lokal i Stockholm en gång och tyckte att de verkade vara ett bra ställe, men fick tyvärr reda på att man inte är välkommen där om man till exempel har diagnosen Emotionellt instabil personlighetsstörning (Borderline) vilket jag dessutom hade fått som diagnos precis nyligen (vet inte om det stämmer dock)

Så, tja var ju inte välkommen dit då trots min jä-liga ångest jag lever konstant med! 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

IaMiaMaria
2016-07-02 12:10
#3

#2 oki, det lät väldigt konstigt att man inte var välkommen för att man har en särskild diagnos, jag har också Borderline och bipolär, men väldigt mycket ångest också. Ångest kommer ju sällan som ett ensamt symtom.

Ja jag har nyss hittat till den där sidan och skrivit att jag vill bli medlem, så jag vet inte så mycket mer än att jag tyckte den verkade bra och den jag fick tipset från sa att deras tidningar var väldigt bra.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Klave]
2016-07-02 12:29
#4

#2 Det stämmer att de vänder sig till personer som har panikångest, GAD och social fobi. Sedan hur de förhåller sig till andra diagnoser är olika beroende på vart man går.

Annielle
2016-07-02 14:26
#5

#3

Om jag minns rätt så sa de att detta berodde på att de tyckte att Borderline var en för svår diagnos hos dem.

Nä, ångest är ju sällan ett ensamt symptom, jag har förvisso  även posttraumatiskt stressyndrom  och GAD bland annat och det "passar" ju hos dem….

# 4

Jag har som jag nämnde till 3 # ångestdiagnoser som "passar in" hos ångestsyndromssällskapet förutom borderline….Hur som helst tråkigt att de inte välkomnar alla över allt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

lasseifokus
2016-07-05 13:38
#6

Var medlemm och var på ett möte där, men kände inte att jag passade in. Jag är nog för rak för att passa in. Lider av Fobisk och Schizoid personlighetsstörning, några av de ovanligare diagnoserna. Har haft mycket ångest och depressioner. Är nog någon sorts autist, är otroligt bra på att förstå samband, särskilt när saker inte är som de påstås vara.

Annons:
Upp till toppen
Annons: