Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 1535 ggr
[candy_suki]
2016-04-16 21:36

Generaliserat & Beslutångest

Jag är jätte rädd för människor.  Deras blickar och rörelse gör mig rädda för att något ska hända någon eller mig. 

Anledning till att jag är så rädda för främlingar är också för att det hände något när jag var små…? Det hände i alla fall något obehaglig som jag aldrig kommer att glömma. Kan det vara det som påverkade sättet jag ser på människor? 

Beslutångest har jag haft sen små. När vi var ute och skulle köpa skor kunde jag står där i 1 timme och fundera på vilka av de två jag ville ha. Jag var rädd för att vara missnöjd. Kanske valde jag fel? Denna skor är på bra det sättet och andra skor är bra på annat sätt?

Det var så svårt att jag visste inte vad jag skulle välja på gymnasiet. SÅ MÅNGA VAL. Det tog flera veckor för mig att äntligen bestämma mig. 

Jag var i centrum en gång. Skulle handla för middag  för att mamma var bortrest. Jag brukade handla åt henne och hon brukade säga vad jag skulle köpa, så det var inga stor problem. Men…när jag var själv och skulle bestämma, då….

Jag stod väldigt länge framför hyllan och undrade ''ska jag ha den eller den där eller…'' det fanns för många val, speciell när man är i centrum…

Hur kan jag göra??

Annons:
[Klave]
2016-04-16 21:51
#1

Låter som du skulle behöva någon typ av samtalshjälp.

Annielle
2016-04-19 18:20
#2

Låter som att du blev traumatiserad och kanske har levt med PTSD sen du var liten med tanke på hur det du varit med om verkar ha påverkat ditt liv starkt efter detta.

Om du inte har någon hjälp/psykolog eller liknande eller har fått hjälp att bearbeta det du har gått igenom och som fortfarande påverkar dig behöver du söka hjälp för detta, så här ska du inte behöva ha det!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: