Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2202 ggr
[isabellascheja]
4/11/16, 9:37 PM

Vill inte mer.

För ca en månad sedan var jag en tjej som älskade att dra ut med vänner, hitta på massa aktiviteter med m. Men nu har jag låst in mig efter en panikattack sedan 3 veckor tillbaka vilket också var min första. Enda sedan dess har jag varje dag (vare sig jag vill eller inte) haft tryck över bröstet och ångest. Har även Fibromyalgi och tycker att detta räcker nu.. Jag kan inte lämna mitt bostadsområde, inte gå in i en liten Ica butik i rädsla för att få det igen. Gick på promenad med min pojkvän förut och när vi pratade under tiden vi gick så kom ångesten från ingenstans, började bli yr, benen var som spaghetti och började sluddra när jag pratade. Han följde mig hela vägen hem som tur men jag brast ut i gråt eftersom jag inte vill ha det såhär längre. Jag har inte valt detta och jag orkar inte tampas med två sjukdomar. Har kontaktat 1177 hänvisar mig till sjukhuset och sjukhuset ber mig kontakta 1177 igen. Alternativet är vårdcentralen men är orolig över att jag kanske inte får den hjälpen jag behöver och att jag får vänta länge på tid och ev medicinering. Vad kan man göra i dagsläget för att vardagen ska bli så normalt som möjligt? Tacksam för all hjälp jag kan få. Kram

Annons:
[LoveUnite]1
4/11/16, 9:50 PM
#1

Jag har själv haft både panik attacker och ångest i mitt liv.

Första steget är att du själv inser att det är ångest och ångesten är för att du är rädd att uppleva panik attacken igen.

Oftast brukar man nog få gå och prata med någon, kurator eller liknande för att komma fram varför man fick panik attacken osv. Alternativt medicin eller vänta ut det.

Oftast går det över men kan variera så olika på hur länge det kan ta.
Mitt ex hade ångest i nästan 2 år, han gick hos kurator osv pga han blev deprimerad pga det.

Jag skulle nästan rekommendera att boka tid hos vc, berätta hur du mår så får du se vad dem säger, men om du vill ha hjälp, någon att prata med eller så, säg det till dem om dem ej tar upp det.

Anonym
Anonym
4/14/16, 3:45 AM
#2

Kontakta psykiatrin. Det gjorde jag och fick komma på bedömningssamtal och sedan träffa psykolog.

Upp till toppen
Annons: