Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2054 ggr
mary8012
4/6/16, 6:54 PM

Mediciner

Jag har fått utskrivet Fluoxetin 10 mg, löslig tablett. Skulle hämta ut detta idag efter jag hade vart hos min psykolog. Men de hade den inte o den finns inte att beställa, då kommer oron att är det nåt som är fel på den medicinen, är det kanske meningen att jag inte ska börja med denna???

Har provat paroxetin, venlafaxin/efexor, sertralin, cymbalta. Paroxetinen började jag med när jag var ca 20 år o den fungerade bra en lång tid, vet ej hur många år, men till slut var det som att äta sockerpiller, de slutade helt enkelt att funka på mig.

Sen tog det flera år innan jag började med venlafaxin/efexor, minns inte hur jag mådde i början av dem men sedan började jag må bra av denna, fick mer energi o ork. Men levde med en man som jag blev misshandlad av både psykiskt o fysiskt o sexuellt under ca 6 års tid. Hade depression innan jag träffade honom, plus att jag hade haft en förlossningpsykos o en förlossningsdepression. Vi fick en dotter tillsammans, o även när jag fick henne fick jag en depression. Så jag mådde fruktansvärt dåligt. Slutade med venlafaxinet pga för högt blodtryck och den fungerade inte hur mycket vi ändrade dosen.

Sen fick jag prova sertralin o den fungerade helt ok o åt den ett bra tag. Tyckte att jag mådde bra så jag slutade med denna, o det gick bra ett bra tag. Sen började jag känna mig nere o deprimerad o jättemkt ångest. Så skulle börja med sertralinet igen men den fungerade inte alls, mådde så himla dåligt av denna, trodde att jag skulle dö, åkte in till psykakuten. Men blev hemskickad med lugnande tabletter( som jag redan har). O med rådet att prova en gång till att prova ta setralin. Men mådde likadant igen.

Fick cymbalta men det blev samma med den. Så nu är det fluoxetin som jag ska prova med. Men jag kanske är ett hopplöst fall, jag känner att inget fungerar på mig. Jag går på KBT.  Har PTSD, o väldig ångest. 

Det som snurrar i min skalle varje dag är det är något som är fel på mig. Fysiskt fel. Det som jag mest är orolig för är att jag har fel på hjärtat, det är min största oro, kan inte tänka på annat. Blir 36 år iår. Har vart in på akuten hur många ggr som helst, men alla mina värden är bra osv. Men jag kan inte lita på dom. Har även problem med magen, o jag har kollat upp det men de hittar inget där heller. Men jag kan inte få bort tankarna på att något är allvarligt fel på mig. Har jag ont i huvudet, är det stroke, ont i bröstet och armen är det hjärtinfarkt, Ont i magen är det stora kroppspulsådern osv. Detta tänker jag på hela tiden, den enda gången som jag inte tänker på detta är när jag sover. 

Fick rådet av min psykolog att det som vore det bästa för mig är att lägga in mig psyket ett tag. Men jag har 3 barn, med olika pappor o har de olika som varannan vecka o varannan helg. O äldsta pojken bor hos mig, o hans pappa bor för långt bort från skolan osv. Jag vet varken ut eller in. 

Jag känner mig så ensam i detta. Att det bara är jag som mår såhär. Det känns som om ingenting hjälper vad jag än gör!!! Vet inte om det är någon som svarar på detta men jag behöver skriva av mig. Det som även känns otäckt är att jag har en iskall känsla inne i bröstet, hur mkt jag än klär på mig så är jag iskall inombords. Jättesvårt att förklara. Tack ni som läser detta, o kanske förstår mig

Annons:
Upp till toppen
Annons: