Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 954 ggr
Gerona
4/5/16, 10:29 AM

Någon mer som går på fluoxetin?

Jag gick på fluoxetin förra året, från Mars tills ca november tror jag. Jag inbillade mig att den gav mig viktökning fast det egentligen inte var så! I dagsläget ska jag börja med fluoxetin igen och är inne på andra dagen med 20mg, får inte tag i psykiatrin så hoppar på det utan råd från dem då jag inser att jag mådde bättre på dem. Någon här inne som har någon erfarenhet av fluoxetin? Viktökning/minskning? Humör? Biverkningar osv? 

Den störigaste biverkningen för mig är att jag inte kan komma vid onani och samlag :(! 

/Cicilia

Annons:
Zadeira
4/5/16, 11:04 AM
#1

Jag gick på Fluoxetin under nästan 4 år. Jag hade aldrig några biverkningar som jag kunde koppla till användandet av Fluoxetin. Känns svårt att koppla något till just användandet av Fluoxetin eftersom jag dels hade andra mediciner och dels inte vet vad som berodde på just medicineringen och vad som berodde på andra orsaker. Men jag upplevde aldrig några besvär under insättningen av den och märkte inte heller skillnad i humör, sexlust osv. Jag slutade för ca ett halvår sedan tvärt med Fluoxetin eftersom jag var säker på att medicinen inte längre hade någon påverkan på mig, coh jag mår precis likadant idag som innan jag slutade så jag tror inte Fluoxetin har gjort något för mig.

Angående vikten så är Fluoxetin viktneutral till skillnad från de flesta preparat. Det innebär att själva medicinen i sig inte orsakar viktökning eller viktminskning. Men eftersom den påverkar ditt mående så kan det ju innebära viss stabilitet i din hunger och din mathållning som i sig påverkar vikten både upp eller ner. Fluoxetin fick jag utskrivet eftersom jag hade bulimi och den är viktneutral samt ska motverka hetsätning, men tyvärr hjälpte den inte alls mot det för mig.

Upp till toppen
Annons: