Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 1660 ggr
[Dango]
2/9/16, 4:01 AM

Har någon annan här inne OCD? Skriver gärna med er

Har någon annan här inne OCD? Skriver gärna med er då! 

jag har svår OCD och just nu tar min sjukdom över mig mer och mer, jag har gått påKBT innan utan resultat och ska kanske testa medicin i framtiden, jag försöker arbeta emot min OCD själv vilket inte är enkelt men lyckas jag stå emot en tvångstanke/tvångshandling är det ett framsteg jag kämpar och kämpar jag vill bli frisk!

(la upp samma på bokstavsfolk men vill nå fler människor om möjligt)

Annons:
Anonym
Anonym
2/9/16, 4:48 AM
#1

Det har jag haft sedan barnsben. Blir värre om jag är stressad eller mår dåligt.

Har lärt mig att leva med det och försöker utmana mig själv när det påverkar mitt liv för negativt.

[Dango]
2/9/16, 5:03 AM
#2

#1 vill du skriva privat till mig, vill gärna chatta med någon som har likadan diagnos som jag har.

Har du fått din diagnos på papper eller tror du att du har OCD?

Ja det är samma sak för mig, min OCD blir bättre om jag mår bra men även om jag mår bra så finns tvången/tvångshandlingarna där mer än "normalt" när jag mår dåligt som nu så är mina tvång hemska, grejen är ju att det är svårt att arbeta bort själv men Jag tar små steg i taget, klarar jag av en liten sak varje dag så blir det väl stort i längden :) jag vill bli frisk eller friskare om inte annat,.. jag har förut när jag ansträngt mig och kämpat blivit mycket bättre under längre perioder.

Anonym
Anonym
2/9/16, 5:57 AM
#3

Vill tyvärr inte avslöja mig så det går inte privat. Jag har diagnosen på papper fast det svenska namnet tvångssyndrom.  Har du diagnos?

[Dango]
2/9/16, 6:01 AM
#4

#3 Okay, ja självklart. Men skapade denna tråden för att jag ville skriva med folk som också har OCD därför frågade jag… Men tror det står OCD om jag minns rätt, min läkare säger både OCD och tvångssyndrom

Upp till toppen
Annons: