Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1854 ggr
Nettan74
2016-01-27 02:36

ljudkänslig

Hej! Jag behöver er hjälp. Är det någon som är så ljudkänslig att du inte klarar av att vara i samma rum som någon som äter tex äpple, chips, tuggar med öppen mun m.m ? Jag har verkligen problem med detta. Jag får panik av minsta lilla ljud. Jag orkar inte med att ha det så här längre. Jag klarar inte av att sitta med familjen längre ens. Vad är det för fel på mig och vad finns det för hjälp att få?

Annons:
[Tuulikki]
2016-01-27 03:16
#1

Nej, riktigt så kraftigt reagerar jag inte. Men jag ber ofta folk att sänka rösten, jag har i princip aldrig hög volym på datorn/TVn/musik.

Folk som skriker är bland det värsta jag vet, jag blir livrädd.

Smaskande eller folk som tuggar med öppen mun klarar jag inte av.. Inte heller folk som låter *klunk klunk* hela tiden när de dricker.

[Lollo 97]
2016-01-29 15:31
#2

Hej!

Reagerar inte riktigt som du gör. Men jag kan knappt sitta med folk som smaskar eller gör andra ljud med munnen klarar jag inte av, folk som pratar högt eller skriker klarar jag inte av, eller andra höga ljud, får panik.

Lyssnade på musik häromdagen på svenskan och det var rätt högt, jag stod allra längst bak i klassrummet och höll nästan på att börja gråta av ljudet medans läraren stod nästan precis vid högtalarna, jag förstår bara inte hur folk orkar ibland.

Vet tyvärr inte om det finns hjälp att få :/

Upp till toppen
Annons: