Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2098 ggr
Snake666
12/5/15, 9:54 PM

Ångest o sömn?

Hej.. Dessa senaste dagarna har jag börjat gråta utan anledning. igår grät jag 5 gånger.  Jag har ej kunnat sova i dessa dagar… Igår somna jag 04:00 o vaknade ca 9:30.. Mår illa.. Har panik.. Orkar inte mer.. Kan man få sömntabletter av BUP? orkar ej leva såhär.. snälla hjälp

Ave Satanas

Annons:
Annielle
12/12/15, 9:27 PM
#1

Hej!

Hoppas att du mår bättre!? Kan tyvärr inte svara på om Bup skriver ut sömntabletter, men det låter ju som om du skulle behöva prata med dem om hur du mår och har det för att reda ut varför du mår så och få hjälp av dem att kunna må bättre.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Batman99
12/26/15, 12:52 PM
#2

Hej. Gå till en läkare eller till bup så fort som möjligt. 

Innan jag hade fått ett speciellt recept på sömntabletter så gick jag till en vårdcentral och dom skrev ut 15 tabletter till mig som inte heller gick att bli beroende av. Jag vet tyvärr inte om dom kan skriva ut fler tabletter än några stycken åt gången om man inte har någon speciell diagnos eller så. Men va på läkarna och ge inte upp tills du får den hjälp du behöver. Hoppas du mår bättre snart!

en_person
1/8/16, 11:07 PM
#3

Jag går till BUP (eller ska precis byta nu till vuxenpsyk) och jag har fått insomningstabletter av BUP (alltså tabletter som ger kroppen extra sömnhormoner så man blir tröttare). Min kompis som går till BUP har fått sömntabletter av BUP.

Så svaret på din fråga, JA man kan få medicin med sömnen att göra på BUP. Säg till att du behöver det och förklara hur du har haft det med sömnen så tror jag verkligen att du kommer att få någon sorts tablett av något slag som hjälper dig med sömnen.

Lycka till och ge inte upp!

rebz
1/12/16, 1:58 AM
#4

Klart det finns sådana som hjälper, dock vill de garanterat prata med dig för att ta reda på vad orsaken kan vara. Jag fick börja med propavan, dock är det bara en "tillfällig" lösning. Nu mera äter jag Lergigan till natten för att lindra ångesten/oron och få kroppen att bli trött. Det är säkerligen något som skulle kunna vara ett alternativ för dig, är ingen beroendeframkallande medicin eller narkotika klassad.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Upp till toppen
Annons: