Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1987 ggr
taylor__lambert
2015-12-02 22:54

vet inte om jag hamnat rätt

Vet inte om jag hamnat på rätt sajt. Men mitt problem har blivit för stort och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har alltid fått panik när jag skulle ta de obligatoriska vaccinationerna i skolan. Många gånger fick jag ta lugnande medel som inte hjälpte ett smack. Och efteråt har jag svimmat. Just nu så misstänker jag att det är fel på min sköldkörtel men då jag tog ett prov för järn venöst vågar jag inte göra om. Jag hade sån stress och panik under hela besöket, svimmade flertalet gånger, fick gå i blindo för min syn var helt svart för att hitta toaletten och det var nästan så jag inte hann. Jag vill inte gå igenom det igen. Men när min läkare sa att det gick att göra kapillärt gick jag med på att göra det provet och de andra proverna. Men väl hos läkaren började jag få ångest innan jag ens klev in på mottagningen. Sen väl inne vart allt bara värre, dom skulle sticka mig 18 ggr för att få proverna och då fick jag sån panik att jag nästan svimmade. Jag praktiskt taget sprang därifrån. Jag vet inte vad eller hur jag ska göra för att komma över detta. Det känns som om jag en vacker dag kommer kollapsa för jag vet att nått är fel på mig men jag kan inte kolla upp det. Jag vill ha tips och råd från någon som varit med om liknande.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
VildaVittra
2015-12-02 23:05
#1

Mitt syskon lider av blodfobi och har en tendens till att svimma när denne ser blod, men det har blivit bättre mot hur det var under yngre år. Du borde ta kontakt med en terapeut så kan ni börja jobba mot att du ska kunna hantera sådana ingrepp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

FluffyRabbitofDoom
2015-12-05 11:50
#2

Jag själv lider av nål- och stickfobi, men det är otroligt mycket bättre nu då jag håller på att genom gå terapi för det. Jag har till och med lyckats ta ett blodprov nu, något jag aldrig trodde skulle vara möjligt. Mitt tips till dig är således att försöka få tillgång till ordentlig terapi för din ångest. Att gå i terapi mot fobi är väldigt läskigt, men man gör snabbt framsteg och åtminstone jag imponerades över hur snabbt det gick.

taylor__lambert
2015-12-07 18:04
#3

Ja, terapi kanske skulle vara nått. Men går man till sin vårdcentral då, eller hur gör man?

Jag vet ju att jag har ganska stora psykiska besvär till skillnad från min mamma som har en anledning till att vara rädd/obekväm. Hon mår ju bara dåligt under själva tillfället, jag börjar ju liksom flera dagar i förväg.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

VildaVittra
2015-12-07 18:18
#4

#3 Ja, du kan kontakta vc, många av dom har en terapeut  kopplad till sig, annars kan de skriva remiss.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: