Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2676 ggr
[exotic]
11/30/15, 8:55 PM

Antideppresiva mediciner, klåda?

Har ni upplevt klåda som biverkning av någon medicin?

Annons:
Honestyisdead
11/30/15, 9:00 PM
#1

Nej. Men det är en biverkning man kan få. Och får man det ska man kontakta läkaren.

Anonym
Anonym
11/30/15, 9:11 PM
#2

Låter som att du är överkänslig mot något innehållsämne. Kontakta din läkare, men får du en allergisk reaktion så bör du ringa sjukvård upplysningen omgående.

[exotic]
11/30/15, 10:05 PM
#3

Är det möjligt efter många års användning av samma medicin?

Annielle
12/4/15, 6:50 PM
#4

Det borde kunna vara troligt, man kan ju när som helst bli allergisk mot något födoämne eller få pollenallergi t.e.x. …

Men det är ju inte alls säkert att det är medicinen, varför tror du att det är den just?

Vad är det för klåda? kliar det hela tiden? har du utslag? Var har du klåda?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Honestyisdead
12/4/15, 7:18 PM
#5

#4 Bra inlägg.

Annielle
12/4/15, 8:24 PM
#6

# 5

Tack! Kul att du tycker det! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[exotic]
12/5/15, 10:05 PM
#7

Klådan finns hela tiden, dock kommer det x antal gånger per dygn en Klåda som är näst intill omöjlig att stå ut med.  Känns oftast som det är nåt som kryper under skinnet ibland djupare. Armarna är helt förstörda av utslag och underbenen, rumpan, ej mage, låren. Lakanen är helt nerblodade varje morgon.  Vart hos läkaren och han gissade först på skabb. Hjälpte dock ej med den salvan. Då tog han allergitest och det konstaterades att jag är allergisk mot några sorters djur och kvalster. Fick allergitabletter. Sen ingen mer utredning, men tycker djur o kvalsterallergi borde ge snuva, rinnande ögon mm och det har jag inget ont av. Därför min tanke att det borde finnas någon mer överkänslighet som ej är konstaterad.  Har ringt och skall tillbaka snart.

Anonym
Anonym
12/5/15, 10:11 PM
#8

Det är inte så att du har råkat ut för vägglöss? Det kliar något för j*vligt! De biter oftast på natten och tänker eftersom att du beskriver att du har mest klåda på baksidan kroppen. Om du möjligtvis blir biten om du sover mycket på rygg?

Fast har du tagit allergitest så är det väll mer troligt att det beror på det din läkare säger.

[exotic]
12/5/15, 10:17 PM
#9

Borde inte alla i familjen ha det om det är vägglöss?
Jo men misstänker att det är något mer än det läkaren hittat.

Anonym
Anonym
12/5/15, 10:25 PM
#10

Jo de andra i din familj skulle troligen också ha problem med det i så fall.

Men om det är kvalster som du är känslig mot så kan du testa att ha de svalt i sovrummet, vädra ordentligt, se till att de inte samlas för mycket damm och byt ofta sängkläder. Då borde du kunna få bort det till viss del åtminstone.

Har för mig att man skall undvika att använda överkasst på sängen också. Är inte säker på den punkten, men har för mig att kvalster trivs i instängda varma utrymmen. Så det kan hjälpa.

Anonym
Anonym
12/5/15, 10:29 PM
#11

Här fanns det mer utförliga tips om kvalsterallergi 

http://www.medeca.se/kvalsterallergi/bok/vanliga-fragor-och-goda-rad

[exotic]
12/5/15, 10:31 PM
#12

Tack alla för svaren. Ska läsa länken nu.

Annielle
12/6/15, 2:20 PM
#13

En kvinna berättade nyligen för mig att hon blivit biten av vägglöss ett längre tag (blev konstaterat och Anticimex utrotade dem) men hennes man som sov i andra delen av sängen slapp tydligen bli biten helt, så man kan tydligen ha vägglöss och vara den enda som blir biten…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[GråHäxa]
12/6/15, 3:44 PM
#14

Jag fick med mig vägglöss hem från en vän för några år sedan. Sov på hennes soffa under 2 nätter, sen var det invasion i hela min lgh efter det. Jag bodde i en liten 1:a på det tiden. Men min vän som bodde i en 3:a fick det bara i 2 utav rummen. Så det kan finnas en möjlighet att alla i bostaden inte råkar ut för det. Jag säger inte att det behöver vara så att du har vägglöss på rummet nu, men du kan ju alltid kolla efter det för att vara på den säkra sidan.

Dra bort alla täcken och lakan och kolla om du ser några saker som ser ut ungefär som äppelkärnor. Kolla i sömmarna på sängen och under bäddmadrassen. Är det så att du skulle hitta något så vill du definitivt ringa anticimex innan det sprider sig till resten av bostaden.

[Desdemonas]
12/13/15, 12:19 PM
#15

Japp.

LovePoppy
12/26/15, 1:33 AM
#16

Vilken medicin tar du?

Mina armar och händer kliar med som du beskriver. Ibland även andra delar av kroppen. får röda utslag och gör så ont :/

[exotic]
12/27/15, 8:49 PM
#17

#16 Citalopram

[Tuulikki]
12/31/15, 9:15 AM
#18

Jag har fått myrkrypningar av vissa läkemedel men inte av någon antidepp🤔 Det är säkert ingen fara, men jag förstår om det är obehagligt. Ring läkaren eller 1177 och kolla om det är normalt.

Upp till toppen
Annons: