Annons:
Etikettsocial-fobi
Läst 1177 ggr
Mimla93
11/28/15, 11:17 AM

Känns som det går bakåt.

Hej! 

Kände för att skriva av mig och jag är inte så van att skriva av mig online så det känns lite nervöst att göra det men i alla fall. Jag har diagnoserad Social fobi men jag har gått 1 års KBT mot det och jag tyckte att det hjälpte väldigt mycket. Trots min sociala fobi har jag alltid gillat att umgås med folk och dragit ihop event med vännerna och sådant. Men nu har jag sedan ett år tillbaks flyttat upp till Luleå och bor själv. Och det känns som min sociala fobi börjar ta över mitt liv igen för jag tar inte kontakt med människor längre, jag säger oftast nej till sociala events osv. Samtidigt så blir jag sur på mig själv för jag tänker att "det blir inte mer än vad man gör det till" med det menar jag att jag själv försätter mig i situationen att välja ensamheten över att umgås med folk. Jag känner mig lite ensam uppe i Luleå för det känns som jag inte riktigt har någon nära kompis här utan mestadels ytliga bekantskaper. Jag har en vän som jag bodde tillsammans med förut men jag skulle vilja umgås och komma närmare andra än bara henne. Nu vet jag inte ens vad poäng med mitt inlägg var :P ja men jag ville bara skriva av mig. 

// Jossan

Annons:
Upp till toppen
Annons: