Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 2299 ggr
TildaW
10/27/15, 10:10 AM

Vaknar av hjärtklappning och panik

Någon som känner igen sig? Har den senaste tiden haft ganska stressade tankar om framtiden, relationer och dålig självkänsla. Har en dejt på gång men ..Tycker jag är så ful.. ingen kommer vilja ha mig..dessutom skall man förklara att man har panik..  Jag har spelat upp daten hundra gånger i huvudet och till slut kommer jag på mig själv att ge upp… ångesten kommer ta över… 

Som vanligt "vet" man ju inte om det handlar om tillfällig nattångest eller om det är hjärtat som tagit stryk av all inre stress.. vill inte ta tabletter … jag motionerar regelbundet men hjälper inte… 

Allt är bara rörigt.  Hur kommer man tillbaka..

Annons:
Zyperior
10/27/15, 10:16 AM
#1

Jag är hemma från jobbet idag på grund av exakt detta.

Fick otroligt jobbig ångestkänsla över allt på samma gång igår. Vanligtvis får jag väldigt dålig sömn när det händer men kunde ändå sova bra. Men när jag vaknade så kände jag exakt samma känsla fortfarande. När jag fick ringt in och pratat och förklarat för chefen och konstaterat att jag stannar hemma idag så släppte det lite grann. Men känner fortfarande ett väldigt tryck i bröstet.

Inväntar nu tid hos företagshälsovården och har fått tid hos psykolog nästa fredag.

Tror att årstidsförändringen spelar ganska stor roll för mig. Va sjukskriven nästan ett halvår förra året för detta men det ordnade upp sig när våren kom. Visserligen ändrades ganska mycket annat i livet samtidigt. Har varit symptomfri hela sommaren. Nu kommer mörkret igen och då kommer symptomen tillbaks, men även nu håller annat i livet på att ändras också. Så ganska svårt att veta exakt vad det handlar om.

Har även hälsoångest.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

smajliz
11/8/15, 9:43 AM
#2

Zyperior, du kanske ska ta D-vitamin på hösten och vintern. Det brukar hjälpa den som har det jobbigt den mörka delen av året.

Upp till toppen
Annons: