Annons:
Etikettövrigt
Läst 1279 ggr
Sannaek98
10/25/15, 8:36 AM

Är jag sjuk?

Jag har självskadat några få gånger pga stark ångest och ilska. Men även när jag mår bra vill jag skära mig. Jag gillar att se blodet, att se såren som täcker armen och tanken på att jag gjort det. Inuti känner jag mig stolt, trots att jag skäms för om någon skulle se det. Är det fel på mig? :'(

Annons:
wilmis0e
10/25/15, 9:57 AM
#1

Hej! Varför skär du dig till att börja med, är det hur du ser ut, blir du mobbad eller ngåot annat? Det finns alltid lösningar. Det är tråkigt att höra att du tar ut dina problem på din kropp. Allt jag egentligen kan hjälpa med är att "svara" hur jag tycker du bör tänka innan du gör det. Jag själv har ganska mycket deprision och när det blir riktigt mycket tar jag en eyeliner penna eller läppena, tja allt jag har som går att tvätta bort. Och ritar på mig själv, kanske sätter på lite musik eller sådär. För mig är det väldigt lugnande. Jag har tänkt på hur det skulle vara att skära sig och jag har alltid sagt till mig själv. Att jag är stark och att jag ska komma ur det här helskinnad och visa alla att jag klarar vad som helst, kanske lät cheesy men så säger jag. Och det är aldrig förskent för dig. gör små saker som kan hjälpa dig att sluta. Det är som rökning , börja litet och fimpa ciggen sen, eller rakbladet. Tänk på hur det är helt fantastiskt att just du lever och att även om din dag kanske suger så kanske du, utan att ha vetat det har gjort någon annans dag fantastiskt. Någon bryr sig och du bryr dig undermedvetet, lär dig älska dig själv och tänk på att du skadar dig själv, som att någon anna skadar dig och du säger sluta. Tänk på att du nästan mobbar dig själv. Kanske inte alls hjälpte men tänk på alla sätt och vis, googla på hjälp, skriv ner posetiva grejereller be någon om hjälp, kurator eller en vän, en i familjen, du kan också fråga varför du är så speciell och jag lovar dig att du får posetiva kommentarer hela vägen! Ärr gör inte dig till den personen du är, du skadar dig själv men det bevisar inte att du är svag, det är ett test som testar dig ifall du är stark nog att sluta och det är du! Kram till dig! Lycka till för du är fantastisk!

Sannaek98
10/25/15, 11:09 AM
#2

Tack så mycket för de peppade orden! Kan tillägga att jag går till psykolog men vågar inte riktigt berätta att jag skär mig utan anledning. För så är det många gånger, jag skär bara för att skära. För att se såren och blodet. Jag gillar det. Det låter sjukt men så är det iallafall :( Tack återigen för ditt svar, och hoppas det går bra för dig och att du klarar dig ur dina egna problem!

wilmis0e
10/25/15, 1:44 PM
#3

Tack själv :) Jag vet hur det är att inte våga berätta om hur du har det. Det tog jätte länge för mig att berätta att jag hade haft förfärliga stunder i min barndom. Från min egen upplevelse blir det bättre när du öppnar dig för någon. Det behöver inte vara din psykolog, det kan vara vem som helst, som just du känner tillit för. Jag berättade det för psykologen och min bästa vän och det gjorde stor förändring för mig. Min psykolog föklarade mina problem som en bägare. För varje jobbig sak du håller inne fylls bägaren på och tillslut rinner det över. Förklara för henne lite smått att du skär dig för att du tycker om det och att du är rädd att något är fel på dig. Jag tror du bara blivit van att skära dig och att det hjälper dig och att det har blivit en så pass stor vana att du tycker om det för att det har hjälpt dig. Låt inte bägaren rinna över, tala med någon så kanske det blir bättre :)

Upp till toppen
Annons: