Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 6262 ggr
Josefihn
2015-10-16 09:51

Cbd-olja, nyupptäckt Ångestdämpare?

Har länge studerat ångest så många i min familj lider av det samt jag själv. Har adhd och tankarna far så in i helvete dagligen. Aldrig lugn och ro. Jag undrar lite, har gjort en research på sk. "Ångestdämpare" och dess verkan. Benzo skall vara idag, i det bästa syftet rent kemikaliskt.. Det är ju just det, kemikalier. Jag gillar det inte alls. Och ni praktarslen rent av som förespråkar motion som den enda vettiga dämparn hänvisar jag till nå annat.. För vissa människor tvingas att äta medicin trots tappra försök med motion och diverse. Nu till min fråga.. Cbd-olja, från hampa.. Innehåller en liten mängd thc, under 0,2 procent och är således fullt laglig i Sverige. Den skall ha inverkan på kroppen på ett mycket positivt sätt enligt studier. För oss med tex. Adhd, ångest, självskadebeteende och en radda diverse andra sjukdomar skall denna ha effekt i form av ett lugn utan ett rus. Detta skall ha inverkan på bland annat endocannabinoid systemet. Jag vet inte hur och varför. Skall även ha en läkande effekt på en massa fysiska åkommor då oljan från hampan är läkande. Är det någon som har erfarenheter? Jag har beställt hem en liten flaska och tänker prova. Vore roligt om någon mer ville prova denna olja så man kan diskutera om det är ren bullshit eller om den faktiskt lägger ett varmt täcke runt om en. Om du inte vet något alls så länkar jag den här: http://cbdolja.com - där finns information. Läs gärna lite och lämna en kommentar om vad DU tänker kring det hela. Detta är ju ingen medicin utan en hälsoprodukt tillika kanske möjligtvis en nyckel till mer uppstrukturerade tankar. Johannesört och rosenrot jämför jag med.

Annons:
[Tuulikki]
2015-10-16 10:07
#1

Suck.. du ogillar kemikalier? Hur hade du tänkt att vi ska bota cancer, ebola, aids och andra sjukdomar? Blir rätt trött på såna uttalanden…

Däremot jättebra att du prövar det som du tror passar dig bäst! Hoppas att det fungerar för dig. Dela gärna med dig här om hur det går.

Josefihn
2015-10-16 10:25
#2

#1 givetvis ogillar jag kemikalier, det tror jag de flesta i stor utsträckning gör. Dock i en fråga om att BOTA de fysiska sjukdomar du väljer att nämna så är väl vilket medel som helst tillåtet så länge det fyller en funktion? Det handlar väl om sunt förnuft. Om du tex har cancer och läkarna förespråkar cellgifter som bryter ner din kropp sönder och samman samtidigt som en studie påvisar att cannabinoider, som för den delen är naturligt framställt HÄMMAR utvecklingen av cancer samt motarbetar den.. Och du mår bra under behandlingen.. Vad väljer man då? Sucka du. breath'

[Tuulikki]
2015-10-16 10:35
#3

Absolut, jättebra med naturliga läkemedel utan biverkningar. Du är varmt välkommen att introducera mig för ett naturligt läkemedel som botar cancer, ebola, aids, etc.

Det jag menar är att det är kanonbra om den där oljan fungerar för dig. Men det funkar definitivt inte för alla. Proppar mer än gärna i mig kemikalier för att överleva. 

Att undvika kemikalier är givetvis bra om vi snackar om att t.ex städa med ättika istället för starka medel man kan köpa i mataffären.
Att undvika kemikalier är väl inget jag skulle föredra om det innebär att jag dör på kuppen.

Men du får ogilla kemikalier hur mycket du vill. Tyckte bara det var ologiskt.

Josefihn
2015-10-16 14:25
#4

Hade du taskiga leksaker som barn eller vad är det som gör dina kommentarer så fruktansvärt nedlåtande? Jag skriver klart och tydligt att vid sådana sjukdomar är allt tillåtet sålänge det håller en levande. Eller hur? Din första kommentar över huvudtaget gav mig ingenting alls i det syftet jag frågade om. Om du suckar och blir irriterad, never mind och stick vidare.

vallhund
2015-10-16 17:18
#5

TS verkar ha 0 koll på vad kemiska medel är för något. Själv föredrar jag läkemedel som är testade o har en innehållsdeklaration. Skulle inte falla mig in att skala pilbarksträd om jag behövde bota min huvudverk, inte heller lägger jag valfri mögel på infekterade sår.

Din första mening i #4 är extremt kränkande o otrevlig. Angäende din sista mening i inlägget så är det inte så smart att be sajtvärden att fara o flyga. Hade du gjort liknande på någon av mina sajter hade du fått permanent skrivförbud.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Josefihn
2015-10-16 20:00
#6

Mjau FRÅGAR. Gåååååååååå

Annons:
[Tuulikki]
2015-10-17 13:01
#7

#5 Precis vad TS fick också. Känner mest "😴"

Bäst att jag motiverar skrivförbudet inför övriga medlemmar.
Precis som #5 skrev var TS nedlåtande och bad mig "sticka" från min egen sajt. Denne är dessutom inte mottaglig för följdfrågor eller att någon inte håller med hen. Folk som inte är beredda på ett svar de inte vill höra är inte direkt på rätt ställe då detta är ett forum där man inte kan bestämma vem som ska svara eller hur de ska svara. Hoppas jag var tydlig nu.

Annielle
2015-10-17 15:20
#8

Jag är nyfiken på Cbd-oljan också, ska bli intressant att höra om hur du reagerar på den! 🙂

Håller mig helst till så naturliga grejer som möjligt också.

Har trots allt  provat diverse ångestmediciner och ADHD-mediciner men har inget som funkat p.g.a. alldeles för svåra biverkningar 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Tuulikki]
2015-10-17 15:24
#9

#8 TS är avstängd från sajten och kommer inte kunna svara dig i tråden. Vill du ha svar så skicka ett PM till hen.

Annielle
2015-10-17 15:25
#10

Ok, såg inte det! Tack för informationen! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

NirVara
2016-11-12 14:49
#11

Hej läs mer på länken och gratis rådgivning via mail och tel  om CBD och dess possetiva egenskaper:

https://www.nirvara.se/mait-soosalu

Grundaren Mait talar ut, Vad CBD-oljan har gjort för mig och min ADHD

Upp till toppen
Annons: