Annons:
Etikettdiagnoser
Läst 2422 ggr
Josefihn
2015-10-01 23:32

Huvudvärk

Hej. Jag vrider och vänder på mig i sängen, kan inte somna. Tankarna snurrar på varför jag under så lång tid haft huvudvärk. En tryckande pulserande huvudvärk i högersida bakhuvud och framåt. När jag hostar, sitter på toan, böjer mig, reser mig eller anstränger mig gör sig värken påmind. Inte varje dag, men väldigt ofta. Och nu till problemet, jag är livrädd för hjärntumör. På riktigt livrädd. Jag har ångestsjukdom i grunden, bör även tilläggas att jag är en dam med adhd. Jag äter fluoxetin som under två år som jag ej haft biverkningar av tidigare. Jag känner mig fumlig, trött konstant, jag kallsvettas, är spänd, tycker talet är vimsigt ibland, bara jag som märkt. Är glömsk, tappar ord, blandar ihop saker.. Och huvudvärken. Som blir bättre när jag ligger och vilar. Aldrig huvudvärk på natten nör Jah sover eller när Jah vaknar. Snälla hjälp mig. Jag är så rädd.

Annons:
Calcifer
2015-10-01 23:44
#1

Genuint så tycker jag du ska uppsöka vården. Om de säger att det fysiskt inte är något fel på dig men oron sitter kvar så uppsök psykvården. Det är inget fel i att känna som du gör, men det gör en inte gott heller.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Josefihn
2015-10-01 23:54
#2

Det känns som det enda som skulle kunna göra mig lugn är att utesluta en hjärntumör och såvitt jag vet så är det bara en M.R som kan göra det? Känner mig FANIMIG döende.

Thotis90
2015-10-02 08:16
#3

Jag har likadant och har haft i 5 år, men ingen vill ta mig på allvar. Jag har varit i kontakt med vården och det enda de har gjort är att ta blodprov och kolla balans, för läkaren (kvinnlig) sa att om man har en hjärntumör så skulle balansen påverkas. Dock så litar jag inte på henne då alla sjukdomar tyr sig lite olika för alla.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Silverräv69]
2015-10-08 11:35
#4

Du är helt enkelt ständigt på helspänn och din kropp tar skada av det. 
Gå och få kollat blodtrycket, den sortens huvudvärk har jag ibland med samband med långvarig högt blodtryck, stress och press, en form av spänningshuvudvärk som mera krampar än bultar..gör jätteont när det är som värst.

I övrigt ska du ta tag i problemen som leder till ditt mående. Om du är orolig för hälsan, gör en fullständig hälsokontroll hos en läkare. Om allt sitter i huvudet kan du be om hjälp för att kunna hantera din ångest och långsamt ta dig tillbaka till välmående. =)

I övrigt ska du göra sådant som du älskar och undvika det och dem som får dig att må dåligt och ja, tyvärr får man lämna en del människor bakom sig.

Calcifer
2015-10-08 11:38
#5

Det kan vara så enkelt som att bihålorna spökar. Men det borde gått över nu så kag hoppas du kollade upp det. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
2015-10-10 11:55
#6

Långvarig huvudvärk eller huvudvärk som ändrar karaktär bör man undersöka.

Jag har haft en hjärntumör och då var det inte bara huvudvärk utan andra saker som påverkades som balansen, halva tungan domnade, nedsatt kraft i vänster sida osv.

Men det beror också på var i huvudet en eventuell tumör sitter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: