Annons:
Etikettövrigt
Läst 1575 ggr
Anonym
Anonym
2015-09-04 05:08

Outhärdlig ångest +tröst med godis?

har en outhärdlig ångest vilket resulterar att hela jag bryts ner psykiskt, vilket såklart påverkar mig fysiskt. 
har mycket lättare fått hudinfektioner, magont, mitt hår blir sämre jag får mer rynkor hela jag känns förstörd.

Jag orkar inte laga mat, jag har också OCD och mina problem med diagnos gör det jobbigt för mig att laga en måltid på ett normalt sätt, så jag tycker det är mycket enklare att äta godis jag brukar ersätta måltider med godis och jag äter alltid godis något sött chips eller snacks när jag mår dåligt har gått från en perfekt vikt till en början på kraftigt överviktig och det finns inget stopp, för med min OCD och ångest så känns det som jag är döende. så mina tankar är "Vad spelar det för roll jag ska ändå dö strax" man vet ju aldrig när man dör, men det är lite överdrivet mitt tänk.. Tröstar ni er med godis,snacks mat?

Annons:
Thotis90
2015-09-04 09:26
#1

Jag har en historia av att trösta mig med godis och chips flera gånger i veckan. Det började med att jag inte trivdes på mitt första jobb och så fortsatte det därifrån. Idag äter jag inte godis flera gånger i veckan, i alla fall inte som tröst. Nu är det mer för att det har blivit en vana, så det måste jag träna bort.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Silverräv69]
2015-09-04 11:17
#2

Ja, jag tröstäter när jag är jättestressad och/eller överstimulerad, ond cirkel..har även en historia med torgskräck som ibland sätter klorna i en igen och då vill jag absolut inte lämna mitt trygga hem.

Så min lösning blev att gå från godis + chips, till nötter och grönsaker. Köpte in mängder med nyttigt när vi väl handlar och ytterst lite godis, så när det tar slut orkar man inte gå och handla igen..så då knaprar jag på nötter och främst morötter.

Nu är det inte maniskt längre, för jag har hittat en fin balans i tillvaron..men tillämpar ändå den lösningen.

Upp till toppen
Annons: