Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 4024 ggr
soccan
9/3/15, 10:34 AM

Ökad ångest vid influensa?

Hej! Har varit nerbäddad i snart 1vecka med halsont, hosta och ont i kroppen. Känner mig så matt och tagen och nu har även ångesten ökat. Är det någon mer som känt av ökad ångest i samband med sjukdom?

Annons:
Anonym
Anonym
9/4/15, 2:23 PM
#1

Ja, jag tror att en stor anledning till det inte är sjukdomen i sig (även om det säkert kan påverka till viss del) utan att det beror på att man legat i sängen länge utan att göra något och därför tänker för mycket och det går liksom inte riktigt att distrahera sig själv.

Psykopomp
9/5/15, 4:20 AM
#2

Klart ångest kan bli värre av sjukdom! Kroppen blir ju urlakad och man har inte lika mycket styrka. Precis som den kan bli värre om man inte sovit tillräckligt/ätit bra! Men även som hen här ovan säger så blir det ju svårare med distraktion. Hoppas du blir frisk snart och att du orkar fighta ångesten! :)

fein
9/14/15, 5:51 PM
#3

När jag är i "ångestperioder" blir jag oerhört observant på ev andra sjukdomssymtom och är helt övertygad om att jag är i princip döende av det mesta…Oerhört jobbigt!

Annielle
9/18/15, 10:15 AM
#4

Alltid värre ångest när jag blir sjuk, sen tar det  lång tid efter jag har varit sjuk innan det blir mindre jäkligt också tyvärr :(

 Det är nog väldigt vanligt att man får värre ångest när man är sjuk om man redan lider av ångest innan.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: