Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 2487 ggr
Tanjis
6/26/15, 5:47 PM

om två veckor fyller jag år, ångest

Om två veckor fyller jag år. Jag har sagt ett tag att jag vill ha en ny cykel då min är gammal och går bara sönder hela tiden. Har även sagt att jag vill ha andra saker men strunt samma. Min sambo sa nu precis att jag skulle få en pressent i förväg. Jag lyckades få honom att säga vad det var och vad det kosta. Han sa då att han hade hittat en fin cykel för 5000 kr och att han ville köpa den nu och att vi skulle ta cyklarna i helgen och cykla till nått mysigt ställe och grilla och tälta. Jag skrek få rakt ut att jag har kommit på andra tankar och det är att köpa nytt vad nu behövs till min gamla cykel. Jag sa att om han köper den cykeln kommer jag lämna tillbaks den om det finns kvitto och att jag nog skulle lyckas övertala honom att ge mig det eller genast lägga ut det på blocket. Jag påminde honom att vi skulle ju till liseberg och att det får duga men tog sen tillbaks det till att säga att jag har ju fått massa grejer sista tiden, det får vara bra så, jag tar inte emot något. Jag sa åt honom att sluta säga att det är jag som slösar pengar när det är han som kommer på de flesta dumheter som att köpa ny dator för att det är ju han som är den riktiga big spendern. Han sa att han blev väldigt ledsen för det jag sa för att jag inte ser något som helst värde i mig själv eller min födelsedag och för att jag inte tar emot det han vill ge mig för att han älskar mig. Han är bara säsongsarbetare så vi måste spara mycket pengar medan han jobbar, vi gör en hel del kul med som vi annars inte har råd med när bara jag jobbar såklart men det är viktigt att spara så det finns. Förra året hade vi varit jätte slarviga med pengar så vi fick leva jätte snålt i ett halvår och jag kände mig som en skurk bakom galler och det vill jag inte vara med om igen att vara så begränsad när vi har möjligheter att spara undan så mycke pengar nu. Nu är jag ledsen för att jag gjorde honom ledsen, känner mig som en jätte hemsk person som vägrar ta emot nått fint han vill ge, men jag törs inte och jag tycker att det känns totalt onödigt. Jag vill ha en ny cykel men inte när det är som det är med hans jobb. Antar att jag bara ville skriva av mig, känner mig som en ailien

Annons:
Kallaterrier
6/26/15, 5:52 PM
#1

Kan ni inte kompromissa med en ny cykel som inte kostar lika mycket? Förutom det så låt honom läsa det du skrev här så tror jag att han förstår hur du känner och VARFÖR…

VildaVittra
6/26/15, 6:05 PM
#2

Biltemas cyklar är mycket billigare och faktiskt helt okej kvalitetsmässigt. Gillar du inte färgen säljer de billack på sprayburk på samma ställe. 

999 kr låter väl inte helt fel? http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Dam/Retro-City-28-2000035758/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kallaterrier
6/26/15, 6:17 PM
#3

#2 Jättebra förslag! De är helt okej, Biltemacyklarna.

parsley
6/26/15, 6:35 PM
#4

Kan ni göra någon form av budget så ni får en uppfattning om hur mycket pengar ni kan spendera?

Zepp
6/28/15, 4:21 PM
#5

Låt han ge dig cykeln.. och sen tar du ett snack med honom om ekonomi och litta annat!

Dvs att alla dina drömmar/önskningar inte alltid måste uppfyllas genom att han köper det till dig.. utan även får lov att vara önskningar/drömmar.. som inte alltid måste förverkligas!

Väldigt många gånger är det tanken som räknas.. en förnuftig present/gåva visar på omdöme och om mottagaren är något så när skärpt så tas tanken emot på rätt sätt!

Jag fantisera om värsta bilen som jag alldrig lär köpa/få.. fantasier har vi som som små utflykter från verkligheten!

Den dag vi inte har fantasier/önskningar om något bättre/dyrare så har vi slutat att bry oss om framtiden!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tanjis
6/28/15, 8:05 PM
#6

Gick och köpte en cykel idag för 2000 kr i stället. Kändes bra, den är och funkar alldeles utmärkt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: