Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 2436 ggr
gunillapower
2015-06-11 22:05

GAD

Ni med GAD hur fungerar era liv? Måste ni äta medicin eller har ni någon annan strategi för att hålla ångesten på nivå.

Annons:
gunillapower
2015-07-22 18:42
#1

??

Gordon84
2015-07-23 15:23
#2

Jag har precis (idag) börjat med Cymbalta. Har ätit, Sertralin, Mirtazapin, Citalopram, Voxra, Lergigan, Atarax osv… Annars så jobbar jag som resande säljare, lever själv för tillfället. Haft våldsam ångest sedan 2012, innan mest bara oro och katastroftankar. Känns som att detta blivit värre iom att jag gick i väggen, dvs stressutlöst. Går på akupunktur och basal kroppskännedom inom psykiatrin. Hur funkar det själv?

gunillapower
2015-07-24 12:10
#3

Jag äter venlafaxin. Men ibland kan jag bara känna att jag vill sluta. Jag vill kunna leva som vanligt utan mediciner. Dessutom känner jag att medicinen inte riktigt räcker. Ångesten gör sig ständigt påmind. Och jag är helatiden rädd för att den ska dyka på mig.

Gordon84
2015-07-24 16:51
#4

Ok. Ibland kan det vara värt att ta några tabletter för att slippa ha det överjävligt utan bara känna av lite grann, dvs lindrigare. GAD är ett vidrigt tillstånd.

Hur länge har du ätit Venlafaxin? Har/hade du mycket spänningar i kroppen som käkar, tuggmuskler, hjässa, nacke, axlar, rygg osv? Har det släppt något med din medicinering isf?

gunillapower
2015-07-24 19:31
#5

Har ätit den några år. Ja jag har haft mycket o har fortfarande spänningar i käkarna. I kroppen har spänningarna blivit lite bättre efter att jag fick ett bolltäcke. Kan du få ågest som bara "hoppar på dig"? Oavsett var du är och vad du gör?

Gordon84
2015-07-26 00:33
#6

Ok. Samma här då. Ska få prova ut ett bolltäcke Augusti/September någon gång, eller kedjetäcke. Jag har levt med en konstant relativt hög ångest i 3 år och eskalerar när jag känner press/krav, så mycket beror ju på stress. Jag får väldigt sällan panikångestattacker. Däremot så kan jag få förhöjd ångest ute bland folk typ i affärer osv och svettas. När jag sitter och diskuterar med folk så spänner sig hela kroppen och får lite högre ångest då också. Men oftast är det när det gäller "upplevda" krav, förväntningar samt att jag tror att jag inte klarar av saker (som alla säger att jag är världsbäst på osv). 

Hur är det för dig?

Annons:
Upp till toppen
Annons: