Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3605 ggr
KitoBonito
2015-05-05 20:24

Underlig mens med Setralin

Hej! Jag har ätit setralin i ungefär två månader, kanske mer. Jag tar inga preventinmedel utan min mens har varit regelbunden och "normal" med i princip inga undantag. Nu däremot, sedan jag började med setralin, är min mens i princip obefintlig; MEN den finns där!! I början kan jag upptäcka mörka flytningar under en dag, sen händer ingenting och jag tror att jag inte har någon mens förrän jag och min sambo har sex, då har jag absolut mens. Efter vi haft sex är mensen i princip obefintlig igen. Är det inte underligt att det inte kommer ut något? Jag har inte heller någon mensvärk, vilket jag annars brukar ha, ganska rejäl sådan.

Jag ska självklart prata med min läkare om saken, men det skadar inte att få höra teorier och erfarenheter av andra användare. Tack!!

Annons:
[Tuulikki]
2015-05-05 21:18
#1

Oregelbunden mens finns med som biverkning av Sertralin på fass. 

Jag själv äter Sertralin sedan snart ett år tillbaka och min mens minskade och ibland kom det bara lite mörkare flytningar. Nu har jag p-stav och ingen mens och jag minns inte riktigt hur det var, men jag tror att mensen minskade. Oregelbunden har den alltid varit så den frågan kan jag tyvärr inte svara på.

Att det bara kommer blod då du och din sambo har sex tycker jag låter konstigt så ta absolut upp det med din läkare! Jättebra att du går dit när det känns tokigt :)

KitoBonito
2015-05-06 16:45
#2

Tack för ditt svar :)

[Tuulikki]
2015-05-06 21:45
#3

#2 Ingen fara alls, det är det jag är här för!😃

KitoBonito
2015-05-07 14:04
#4

<3 Kram på dig!!!

Upp till toppen
Annons: