Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1802 ggr
natha-mjau
2015-05-05 07:50

tappa känslor av citalopram?

Min pojkvän började äta citalopram i februari och sedan dess har vårt förhållande bara gått utför. Vi blev sambo i november,och bara det är ju ett test o sig,men vi har ändå varit tillsammans i 5 år,utan svackor. När han började äta medicinen blev han helt apatisk, han förstår inte när och hur han sårar mig. Han är helt annorlunda.jag känner honom inte längre. Han är ute och festar med andra tjejer ute på krogen väldigt ofta, och de har han aldrig gjort förut, han har tidigare vart en soffpotatis men nu har löparskorna kommit på,aldrig en lugn minut. Sedan har han tappat känslorna för mig, han är inte kär i mig längre på samma sätt. Han har pratat med sin doktor och ska ni trappa ner,men när vet vi säkert pm om det är tabletterna som spökar med hans känslor? Kommer han förbli såhär utan medicinen, hittar han tillbaka till känslorna? Eller så har han helt enkelt tröttnat. Mår otroligt dåligt över att bara vänta o se hur vårt förhållande kommer se ut i framtiden. Jag har själv ätit setralin men jag reagerade inte så som han har gjort, men förstår att de är olika. Någon som vart med om liknande biverkningar?

Annons:
[Tuulikki]
2015-05-05 18:24
#1

Jag tycker det låter som någon form av mani. Jag kan bli precis sån när jag är manisk. Det kan säkert bero på medicinen också, nu när jag läser på lite om den. Sen som du säger kan det ju vara så att känslorna falnat, men jag tycker det låter jättebra att ni ändå ifrågasätter hos doktorn och kämpar på.

Tyvärr är det ju bara att vänta och se om allt jämnar ut sig igen, men jag håller verkligen tummarna för dig/er!

[Tuulikki]
2015-05-05 18:26
#2

Gå in på fass.se och läs om läkemedlet, där står det om biverkningarna och det låter inte helt osannolikt att mycket kan bero på medicinen.

[Grodhopp]
2015-06-06 19:22
#3

Äter samma medicin och kan nog tycka att den trubbar av en lite. Men alkohol ska man vara försiktig med, alla reagerar olika men det rekommenderas att avstå ihop med denna tablett iaf på bipacksedeln.

I mitt eget fall är jag ganska deppig just nu och har ätit medicinen sedan i våras. Jag tror att man till slut blir lite utbränd av att må dåligt och inte orkar bry sig ibland. Då är det skönt att stänga av, fly från livet. Men det är ändå inte okej att såra sin partner. Medicin kan säkert vara bra men samtalsterapi och att lära känna sig själv är nödvändigt för att bli bättre.

Upp till toppen
Annons: