Annons:
Etikettövrigt
Läst 1159 ggr
[KittKatt]
5/4/15, 12:52 PM

Problem med relationer bipolär

Skrev även i forumet relationer men vet inte om detta är en bättre plats.

Har fått diagnosen bipolär för ett tag sedan men tror nästan att jag även har annat. Blev singel för ett år sedan och har precis gått in i en ny relation så allt är väldigt nytt. Jag kan växla så himla snabbt i vad jag känner, ena dagen kan jag känna att jag tycker om honom för att nästa inte känna någonting alls, jag har tomhetskänslor så det är väl pga det. Jag vet att jag även hade så i min tidigare relation så jag tror ju att det är mig det är fel på då jag även haft sådana här dagar när jag varit singel. Ändå kan jag inte undgå att tänka på om jag faktiskt inte känner på riktigt för den här personen, att det inte är rätt för att jag just känner såhär. Det skapar ju även problem då han inte förstår och blir väldigt förvirrad av att jag ena dagen är kärleksfull och visar känslor och nästa dag är jättekall och nästan låtsas som att han inte finns eller är här. Är det någon mer som känner igen sig eller har det såhär?

Annons:
[Tuulikki]
5/4/15, 3:42 PM
#1

Jag är också bipolär. Men jag har sambo och allt flyter på ändå, klart vi har dagar då jag är extra känslig men vi brukar lösa det genom att han säger till mig att jag är stingslig och då försöker jag tänka på det.

Ett tips är att låta din partner läsa på om diagnosen så han har koll på hur allt hänger ihop och fungerar. Det har hjälpt mig och min sambo mycket. Jag kan fråga min sambo hur han tänker kring att bo med mig som är bipolär, men jag tror inte det påverkar honom överdrivet, han vet hur jag fungerar.

Upp till toppen
Annons: