Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2261 ggr
Lia
2015-04-09 00:46

Ny medicin!

Idag var jag hos läkaren och fick nya mediciner! Jätteglad, och hoppas på det bästa. Nu vet man ju aldrig om det fungerar eller bara blir biverkningar, men jag är mest glad över att ha fått hjälp. Så oavsett utgång är jag nöjd faktiskt. Jag har fått en medicin mot GAD som jag ska ta varje morgon ihop med första dosen Litium, och en som jag tar vid behov, panikattacker. Ska bli spännande att se hur det går! Det är ingen SSRI heller, plus att den första där även skulle hjälpa mot min smärtproblematik, så jag är väldigt positivt inställd till detta. Vi får väl se hur jag mår om några veckor! ^^

Annons:
[Tuulikki]
2015-04-09 00:54
#1

Håller tummarna för dig! 🌺

Lia
2015-04-09 22:36
#2

#1 Tack! 🤗

Det var Atarax och Cymbalta de hette. Någon som har erfarenhet av dessa?

[Tuulikki]
2015-04-09 23:08
#3

Atarax har jag erfarenhet av, men det var inget för mig. Finns en tråd här på sajten om just Atarax!

[Tuulikki]
2015-04-09 23:12
#4

cymbalta kollade jag upp på fass och det är heller inget för mig då man inte ska ta det om man är bipolär vilket jag är. har aldrig hört talas om den medicinen förut.

Lia
2015-04-09 23:15
#5

#4 Ja, jag läste det och blev faktiskt glad över det, för tidigare har de misstänkt att jag är bipolär, men då gör de inte det längre då ^^

[Tuulikki]
2015-04-09 23:18
#6

#5 Vad skönt! Hoppas verkligen de nya medicinerna passar dig. Har du hittat tråden om Atarax? Många som har svarat i den och svaren är väldigt varierande :)

Annons:
Lia
2015-04-09 23:27
#7

#6 Jo, jag såg den och blev lite orolig, men vi får se hur det går helt enkelt! :) Den viktigaste för mig är Cymbaltan eftersom jag ska ta den dagligen plus att den också kan hjälpa mot min smärta. Jag brukar ha svårt att få tabletter att fungera på mig, men förhoppningsvis ska det fungera!

[Tuulikki]
2015-04-10 22:49
#8

#7 Samma här, sällan mediciner har någon verkan på mig. Men jag håller som sagt tummarna för dig, det går nog bra detta!

Zadeira
2015-04-19 19:33
#9

Jag har Borderline, depression och fibromyalgi och fick också prova Cymbalta som en kombinerad medicin. Gick snabbt upp till maxdos för att jag inte fick nån effekt och märkte ingen skillnad alls på måendet varken psykiskt eller fysiskt och slutade eftersom jag blev förstoppad men inget positivt kom av det, inte ens en lindring.

Atarax har jag som tilläggsmedicin vid ångest och jag blir slö i huvudet av den och tar den oftast på kvällen.

Givetvis ska du ge båda medicinerna en chans! Och hoppas att de hjälper :)

Lia
2015-04-19 21:40
#10

Än så länge har jag inga biverkningar av cymbaltan 🙂 Känner inget ännu, men jag är på lägsta dos, så förhoppningsvis kommer det.

#9 Jo, jag misstänker att jag kommer bli lika trött och slö av ataraxen som tramadol. Synd att medicinerna inte fungerar så bra för dig :/

Upp till toppen
Annons: