Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1988 ggr
Duvethon
2015-03-27 18:13

Känsla?

Hej.

Jag har så länge jag kan minnas drabbats av en konstig känsla, situationerna kan vara olika då känslan inträffar, behöver alltså inte vara något specifikt. Känslan kan beskrivas som pinsamt, som en stark skamkänsla ungefär. Ingenting jag egentligen lider av men något jag alltid har funderat över och tycker är jobbigt när det väl inträffar. Känslan liknar ångest, men den varar i några sekunder och jag finner allt pinsamt, som att jag skäms ungefär. Har googlat utan att få något som helst svar, har ingen aning vad det kan vara… Någon som vet?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Zepp
2015-03-27 18:33
#1

Eh.. vi är soulbrothers eller något!

Fast jag lider utav det, vardagliga pinsamheter är det värsta jag vet!

Jag får ren o skär ångest.. svårt att somna och sådant!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Xirax
2015-03-29 22:49
#2

Det kan vara ångest, det finns olika typer av ångest. Din skulle isåfall vara att du känner dig obekväm i olika situationer, prata med din målsman om du är under 18. Hen kan nog hjälpa dig : )

[Tuulikki]
2015-04-01 01:16
#3

Det låter som social fobi tycker jag. Försök att andas och tänka på hur du andas. Mindfulness är bra! I början tyckte jag det var skräp men nu fungerar det verkligen jättebra. Att distrahera sig själv är inget för alla, för det kan vara väldigt svårt att bryta allt fokus man lägger på ångesten och pinsamhetskänslan, men man kan ju alltid prova! :)

Jag brukar försöka tänka på hur kläderna känns mot kroppen, hur håret kittlar mot kinden, hur fötterna känns mot golvet, hur klockan tickar. Osv osv! :)

Duvethon
2015-04-01 20:23
#4

#3 Social fobi har jag verkligen inte, har inget problem med att vara i sociala sammanhang, tvärtom. Gillar att möta nya människor och har inga problem med att hålla tal, stå i centrum, ja allt som innebär att man står i en situation som en del kan tycka är obehagligt och jobbigt. Tack för ditt svar, det är ju inte lätt att hjälpa någon när man inte vet så mycket via internet, men återigen, tack! Bra tips för övrigt :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Zepp
2015-04-01 20:41
#5

Jag tror jag har en utvecklad fobi för pinsamheter!

Det är lika illa med egna som med andras!

Får problem att somna och liknade.

Social fobi har iallafall inte jag,  tvärt om skulle jag vilja påstå.. älskar att hålla tal och liknade.. där andra är tvungna att lyssna på vad jag har att säga!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: