Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 854 ggr
Påvd
3/19/15, 6:19 PM

Min ångest tar sönder mig

Haft panikångest sen jag var liten, är idag 22. I ett par år kunde jag hantera den och visst kunde jag få panikattacker men dom gick över fort. Sen i höstas då jag separerade så kom allt som en bomb, har varit på psyk minst 10 gånger på 2 månader, då mådde jag riktigt dåligt. Nu ett par månader senare så mår jag bättre, men har fortfarande kvar min konstanta ångest och panikattacker som kommer några gånger i veckan. Just nu i skrivande stund ligger jag i sängen o rycker i kroppen för att kontrollera att… Har ingen aning, tror jag ska få ett jävla epilepsianfall för jag e så spänd i kroppen. Vet inte varför men senaste månaden har jag varit så orolig för att få epilepsi, det känns som den är väldigt nära när jag är uppstressad. Har dock aldrig haft epilepsi men känslan nu är så obehaglig. Behövde bara skriva av mig lite

Annons:
Niwa
3/19/15, 6:32 PM
#1

hua låter jätte jobbigt med så mycket ångest attacker.
jag har vid tre tillfällen haft så starka så jag bara skakat och känt att jag kommer spricka eller explodera och inte haft någon kontroll över min egen kropp.
två av gångerna har någon fått prata mig ur det, dvs de har pratat om allt och inget samt gett mig en kram,lagt en hand på ryggen el liknande och låtit mig bara lyssna utan att behöva prata tillbaka.
ena gången var det en arbetskamrat på jobbet och andra gången min sambo.
Hoppas du hittar något sätt att ta dig ur det.
kanske ett foto på någon du älskar mamma/djur/familj att ha bredvid dig  <3

🤗

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: