Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1765 ggr
mittlivsomsnygg
2015-03-12 21:30

Sjuka problem med avslappning

Hej.

Det är så att jag har haft ångest i ca 6 år nu men det har blivit mycket bättre sedan jag börjat slappna av allt mer. Haft de jävligt tufft under ett par års tid efter att jag fick panikångest.. Jag får aldrig panikattacker längre men jag kan få det ibland men attacken stoppas nästan med en gång eftersom jag vart med om det så mycket innan.

Det som är problemet här är att jag inte vet hur jag ska vara avslappnad. Till exempel när jag går, sitter eller till o med ligger ner. Jag har väldigt svårt att andas DAGLIGEN och det känns som de sitter en stor knut i solar plexus och jag blir aldrig av med den. Försöker andas med magen så gott det går men bröstandningen återkommer lika förbannat. Har testat att gå till psykolog men senaste idioten jag gick till sa bara "du är sån, du får intala dig själv att du bara är sån här" - Väldigt bra svar, idiot. 

När jag andas med magen så tar det typ stopp och de blir trögt, och jag har symptom dagligen av denna skiten. Till exempel: Tät i näsan, irriterande röda ögon, tryck i huvudet, de bränns i bröstet, svårt att svälja, andningssvårigheter, tänderna känns sämre, overklighetskänslor, yr ibland, stickningar, slöddrar när jag pratar osv.. De finns mer saker att rada upp. Jag vill veta hur ni andra människor andas, är era andetag djupa och långsamma eller tar ni små andetag? Själv känns det som jag aldrig andas automatiskt utan får ta i nästan som att jag skulle ha KOL men jag är för ung för att ha det och röker inte speciellt mycket. Låter ni magen bara va avslappnad eller spänner ni den när ni går, drar in den?

Känns bara så hopplöst eftersom jag haft detta så lång tid och min livsglädje börjar ta slut eftersom jag krigat så länge utan att de hjälper och jag känner verkligen att jag inte orkar med skiten snart på riktigt! Ingen fattar hur fan jag känner mig, folk tror att man är en jävla latmask men de är inte så jävla lätt när man vaknar upp VARJE morgon utan att känna sig utvilad, aldrig sovit gott, andningsproblem direkt när man vaknar, som att man vaknar upp stressad helt enkelt. Visst människor är säkert spända och stressade ofta, men jag hör bara folk gnälla på att dom har ont i nacke, leder osv, min situation är betydligt sjukare än andras som jag känner iallafall. Uppträder inte alls likadant mot min släkt, familj och mina vänner. Jag är frånvarande och orkar inte ögonkontakt. Pratar aldrig problem med familjen för ingen fattar ändå.. Ibland känns det som att nu har jag levt i så många år med denna skiten så ja kan lika gärna fortsätta men ändå inte! Jag känner mig inte levande om jag ska va ärlig..

Känns som hela min kropp är helt infekterad på något sätt. Hälsokontroll har jag gjort, tagit massa provrör och allt ser bra ut så jag förstår inte vad som är felet med mig.

Hoppas någon känner igen sig och kan svara mig, står fan inte ut!!

Annons:
mittlivsomsnygg
2015-03-13 14:06
#1

Snälla

[EvelinaL]
2015-03-14 04:20
#2

Antagligen tänker du mycket på din andning och därför blir den så. Det är lätt hänt när man har ångest. Mitt tips är att gå hos någon och köra KBT.

Upp till toppen
Annons: