Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 2435 ggr
allehur
2015-02-12 22:46

ocd? behöver hjälp!

Vet att det förmodligen redan finns en tråd med detta ämne . måste dela av mig av mina problem som förstör mitt liv. Jag kan stå och kolla så alla vatten kranar är avstängda i minst 5 min , jag ser att dom är avstängda men ändå står jag där som ett fån. Samma med ugn, nycklar, råttburen.. att allt är avstängt , stängt eller är där. jag kan aldrig koppla av. Jag tar kort på allt konstant, på ugnen på kranar tvättmaskinen micron kylen.. allt. Och inte bara ett kort utan kan va upp till 20 kort på en och samma grej. Har jag handlat och ska in med alla påsar från hissen in till mih, kollar jag in i hissen jätte länge så jag inte glömt någon påse. Kollar min Facebook och instagram sida massvis med gånger varje dag så jag inte råkat lägga upp något olämpligt. Ber vänner kolla åt mig också. Fast jag ser att jag inte lagt upp något måste jag ändå kolla jätte länge. Måste kolla så mitt körkort och bankort ligger i plånboken. Även där tar jag kort. Flera kort . Måste ha mina nycklar i sängen så jag ser dom från min soffa. Jag får bara svårare och svårare att koncentrera mig på viktiga saker och får panik inombords. Jag damsugar 2-3 ggr i veckan. Stökar ner direkt. Jag kollar så kranen till tvättmaskinen är avstängt även fast jag inte använt den på flera dagar. Lägger jag in damsuga ren i städskåpet igen måste jag kolla så det inte är något papper där. Så de kan börja brinna när damsugaren är varm. rycker i ytterdörren minst 10 ggr innan jag kan va "lugn" . Kämpar att inte gå och kolla igen. Är konstant rädd för att det ska börja brinna , bli vattenskador eller för att någon ska komma in och mörda mig. Känner någon igen sig ?

Annons:
[EvelinaL]
2015-02-12 23:20
#1

Har du fått någon hjälp med detta finns folk som har fått mycket bra hjälp av både medeciner och terapi.

allehur
2015-02-13 07:12
#2

Jag går till en kurator, har gått till olika kuratorer sen jag va 15. Med diverse problem. Har inte fått någon mer hjälp än antidepressiva

[Manukahoney]
2015-02-13 09:46
#3

Du ska inte behöva må så här dåligt. Be din kurator att ordna en tid hos psykiater på öppenvårdsmottagningen. Då får du möjlighet att diskutera medicinsk behandling och terapi. Det finns hjälp att få, och den har du rätt till. Det finns god kunskap idag om ditt problem, och det går att behandla. Jag hoppas på det bästa för dig!

allehur
2015-02-13 19:13
#4

Jag känner så jag också , och börjar fundera på hur mycket man ska behöva tjuta hos sin kurator tills det faktiskt händer något. Får tjata på henne ännu mer nästa gång jag går dit. För fortsätter det såhär vet jag inte vad jag ska göra . Hela mitt liv förstörs.

[EvelinaL]
2015-02-13 19:16
#5

Du kan alltid ringa bup eller vuxen psyk om du känner att du mår så pass dåligt.

Upp till toppen
Annons: