Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 3180 ggr
00eme05
2/9/15, 10:10 PM

Trichotillomani

Någon mer med trichotillomani? (Sätter i OCD eftersom i flesta fall är det en del av OCD)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Saffran0Spice
2/9/15, 10:17 PM
#1

Jag lider inte av det - men av Dermatillomani =(

Lia
2/9/15, 10:24 PM
#2

#1 hm, jag tror inte att jag har det där, men jag rycker och river alltid bort minsta ojämnhet på huden alltid. Måste, annars kan jag inte få ro.

00eme05
2/9/15, 10:27 PM
#3

#1 , 2 usch, alla dessa "tillomani" (disorders, vet ej vad det är på svenska) är verkligen hemska!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Saffran0Spice
2/9/15, 10:32 PM
#4

Nej det är ju inte direkt så man gladeligen springer ut och visar upp sig när man har dessa problem. Tyvärr verkar inte denna typen av problem tas på större allvar =/

Everlyn
2/10/15, 12:03 AM
#5

Jag har OCD men vet inte om jag har trichotillomani.. jag rycker strån så fort jag "får chansen", både familjen och vännerna har kommenterat det, men jag vet inte om det klassas som att jag har diagnosen.  Det är jobbigt iallafall.. mest på nätterna då jag inte kan somna om jag inte "ryckt klart",  men klar känner man ju sig aldrig!



00eme05
2/11/15, 2:04 PM
#6

#5 det är ingen diagnos, men jag tycker du ska gå till tillexempel BUP och kolla dig. Googla på trichotillomani.

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
Everlyn
2/11/15, 10:00 PM
#7

Ahaaaa! Har inte så bra koll, har bara läst om det lite fort. Ska ta upp det på psyk nästa gång.



00eme05
2/13/15, 10:31 AM
#8

#7 bra för det kan leda till allvarliga konsekvenser, Pma mig om du undrar något :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[NutellaSmile]
7/6/15, 2:56 PM
#9

Jag har trich! Mest på ögonbryn, ögonfransar och hjässan! Har inga kala fläckar i håret så, men i perioder har jag inga ögonbryn eller fransar istället.. I hjässan har jag som en liten "lugg" nu från att jag drog där sist, är oftast det som folk påpekar, men jag säger att det är mitt "babyhår" som växer där.. Ögonbrynen målar jag, fransarna tar kajal å maskara hand om!

GiraffTunga
7/8/15, 2:21 PM
#10

Antar jag lider av dermatillomani. Äter huden med o kan inte sluta

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: