Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 1994 ggr
gunillapower
2015-01-04 16:05

spänna käkar biverkning ?

Undrar om någon upplevt att ni spänner t.ex käkarna som en biverkning av concerta eller venlafaxin. Eller om det beror på min add eller gad. Kan inte komma ihåg om detta började samtidigt som medicinering eller om problemet fanns innan. Undrar även om ni kommit på något som minskar eller gjort så spänningen släpper. Mycket rörigt men hoppas frågan framgick😀

Annons:
Bill&Bull
2015-01-05 00:13
#1

Om det beror på medicinen vet jag inte, men vet att det är lätt att spänna käkarna när man är stressad, oroad eller liknande. Man kan få en bettskena hos tandläkaren om man lider mycket, men annars kan man öva på att slappna av i käkarna genom att spänna - släppa

||My Love For Animals Is Immortal||

[Tuulikki]
2015-01-10 11:08
#2

Ingen aning om det är en biverkan från medicinerna, men som #1 säger är det lätt att man spänner käkarna, gnisslar tänder och biter ihop om man är stressad eller ängslig. 

Försök tänka på det och slappna av när du kommer på dig själv med att bita ihop.

SSKAnna
2016-05-25 20:08
#3

Jag fick det direkt av Concerta och alla andra adhd-mediciner men det blev bättre när jag började med Magnesiumtillskott!!

…and the book says:

We mat be through with the past,

but the past is not throuhg with us.

Annielle
2016-05-25 20:36
#4

Jag minns inte hur det var när jag testade Conserta och liknande angående spända käkar och tandgnissling, men jag har och har haft väldigt stora problem med detta i många år, tänderna har skadats mycket och hade jag inte skaffat en bettskena hade jag inte klarat av att finnas till, för mig och många andra sätter dig ju även i nacken och ända ner i axlarna.

Beror säkert på att jag lever med bla mycket stress och ångest,

Jag är på min andra bettskena och gör även käkrörelser varje kväll innan jag lägger mig (helst ska man göra detta morgon och kväll)som jag har fått av min tandläkare.

googla på rörelser för käkarna, tandgnissling och liknande så kan du hitta sådant! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: