Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 1543 ggr
Amanka
12/30/14, 11:13 PM

Dödsångest!!!

Hej! Har sjukt mycket dödsångest! Rädd att alla runt mig ska dö! Speciellt äldre släktingar, har väldigt nära kontakt med 2 stycken. Någon som har någon erfarenhet av att känna såhär och hur löste ni det? Drar det långt och tänker mycket hur jag ska klara mig när personen är borta mm :-((

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
[EvelinaL]
12/30/14, 11:36 PM
#1

Jag har otroligt mycket paniktankar över det mesta. Mitt sätt för att hantera det är för att dra statistik och försöka lugna mig med att det inte är så stor chans att något kommer hända. Dock är det svårt med paniktankar om döden eftersom vi alla för eller senare kommer dö, försök att putta bort tankarna med positiva tankar. Jag brukar tänka på mycket om när mina djur kommer och dö och så och efter en tid så har jag accepterat att "okej dom kommer dö men jag vill göra deras tid i livet bra istället för att sitta och tänka på när de inte kommer vara här".

M A N I N A N
12/31/14, 8:32 AM
#2

Så tänker jag också. I mitt fall tror jag det beror på att jag som liten förlorade en av mina föräldrar i en olyckshändelse, så jag kan aldrig känna mig säker på att det inte ska hända igen. Jag går ständigt omkring och tror att folk runt omkring mig ska dö. Inte bara barnen och vissa släktingar utan också andra viktiga personer som min läkare som alltid cyklar. Vid varje besök tänker jag, att det är sista gången vi träffas för att jag tror att han ska dö i en cykelolycka. Det är sjukt stressande att gå omkring med denna oro. Det är så mycket annat som jag oroar mig för också, så alltför stor del av tillvaron går ut på att oroa mig.

M A N I N A N
12/31/14, 8:33 AM
#3

Jag har inte hittat nån lösning på mitt oroande.

Amanka
1/1/15, 10:00 PM
#4

Ja och det tär så otroligt mycket på en :-(

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Upp till toppen
Annons: