Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 1277 ggr
Tovaannalinnea
12/21/14, 8:02 PM

Prestationsångest

Jag har på den senare tiden sprungit till kuratorn, specialpedagoger osv. För att få hjälp jag tycker att det hjälper mig mycket men nu under lovet har jag mer ångest en vanligt… Fick betygen i fredags och jag måste väl ändå säga att jag är nöjd. Jag har alltid varit det här typiska A barnet och det är där ifrån allt kommer ifrån tror jag, att gråta 1-3 gånger varje dag i skolan över att man är rädd för vad lärarna ska säga och tycka och framför allt vad alla andra ska tycka… Någon som har tips på vad jag kan hitta på på loven för att inte ha denna ständiga ångest? (har en hamster som jag tillbringar mycket tid men några andra tips)

www.Nattstad.se/Tovaannalinnea

Annons:
Apex
12/28/14, 4:11 PM
#1

Hej!

Ja aktivitet i form av träning är en hjälp i alla fall för mig. Ingen kompis du kan träffa och ta promenader eller annat med då.? Jag har själv stora problem med ångest och prestation, inte kul alls.


[Tuulikki]
1/10/15, 11:21 AM
#2

Träning är väldigt effektivt, det har hjälpt mig otroligt mycket. Enda som var jobbigt var när jag fick prestationsångest gällande träningen, men då tog jag tag i det och försökte att bara ha kul istället.

Andra saker som kan distrahera en är att läsa, kolla runt på YouTube (finns ju hur mycket som helst!), surfa runt här på iFokus osv :)

Freddy H-K
1/14/15, 12:28 AM
#3

Tror du behöver träna på att misslyckas så kommer så småningom ångesten att lägga sig

Upp till toppen
Annons: