Annons:
Etikettergeneraliserat-ångestsyndromgad
Läst 5321 ggr
campa
2014-12-21 18:32

Fler med extraslag på hjärtat?

Hej hej..Har levt länge med GAD…är jämt orolig o funderar på ngt.

Har ofta ngt "fel" med hälsan,just nu ligger fokus på hjärtat…har haft problem med extraslag ett tag nu.Äter antidepp. o en blodtrycksmedicin som heter Inderal för jag har snabb puls sen länge tillbaka.Pga detta har jag blivit utredd på hjärtmottagning för snart 2 år sen med arb.ekg,massor av vanliga ekg:n,UL på hjärtat,48 timmarsekg, allt UA.

Sen i höstas började jag få extraslag på hjärtat-det lever lixom sitt eget liv…hoppar o studsar-allra mest när jag ska sova.

I förrgår åkte jag in till akuten på natten för det var så mkt extraslag.När jag kommer dit är dom som bortblåst….hade långtidsekg på mej för 3v sen…inge konstigt på det heller…varför är det så?Jag försöker verkligen tvinga fram extraslagen vid dessa tillfällen…men nädå…det går inte;-(

Fick tips på akuten att ta en Atarax 25mg när jag ska sova,o det verkar fungera.

Kan man äta Atarax varje dag?HUr många kan man äta/dygn?

Fler med extraslag på hjärtat?Vad gör ni ?

//C

Annons:
Molekylflickan
2014-12-21 18:40
#1

Jag har ett helt friskt hjärta och en helt frisk kropp, men jag får ändå extraslag. Du är inte ensam. Oftast när jag ska lägga mig efter en stressig dag. Jag får det när jag har haft för mycket på schemat och stressat hit och dit, eller när jag mår dåligt av olika saker. När jag får extraslag sätter jag mig bara upp och räknar får eller något, för att få bort tankarna på det. Ju mer jag stressar upp mig över det, desto värre blir det. Lyckas jag lura iväg tankarna till något annat brukar det försvinna eller lindras efter ett par minuter.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

VildaVittra
2014-12-21 18:41
#2

Arytmiepisoder kan man utlösa med koffein. 

Jag lever med grav form av arytmi, dvs jag har det dygnet runt, veckans alla dagar. Blir det riktigt illa så är det sängläge som gäller.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Huygens
2014-12-21 18:45
#3

En läkare jag pratade med sa att alla människor har ibland extraslag, men vissa har det mer än andra.

Maria
2014-12-21 18:53
#4

Extraslag är inget ovanligt. Obehagligt men för det mesta ofarligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

campa
2014-12-21 18:54
#5

Borde jag känna mej nöjd med den utredning jag gjort?

Men det känns som en liten liten gubbe sitter på ena axeln o säger "nja…det KANSKE är ngt dom har missat på undersökningen…ngt ÄR nog fel iaf…"

Kan lixom inte få bort den tanken..

Molekylflickan
2014-12-21 19:03
#6

Jag tror inte det. Det hela kommer nog av att du stressar upp dig över det lite. Det kom nog från början av något annat, men… ja. Jag brukade ha det en timma var tredje dag förra året, mådde dåligt psykiskt och var trött och stressad. Sedan bytte jag skola, fick snälla vänner och ett lugnare liv och har det bara typ en gång i månaden nu! Det var inget farligt i mitt fall.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
VildaVittra
2014-12-21 19:05
#7

#5 I och med att du har andra problem ska du nog ta upp det med en läkare, men det är oftast benignt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Molekylflickan
2014-12-21 19:09
#8

#6 Ja, det kan ju vara annat som spelar spratt. Eller något :) Allt jag kan tala för är hur jag upplevt det, men jag har ju inte samma problem som du har sedan innan, så.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

campa
2014-12-21 19:57
#9

Vildvittra-what…beni….vad?

VildaVittra
2014-12-21 20:03
#10

#9 Benignt är samma sak som ofarligt. Som benigna vs maligna tumörer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

campa
2014-12-22 08:59
#11

Ok… tack..tack för era svar.

Jag HAR tagit upp detta med dr. o med akuten,men problemet är väl just nu att vi har inte fångat det på EKG.

Nu ska jag få låna ett tum EKG o ha i 2 v. Hoppas att hinna få ngt av extraslagen registrerade.

Maria
2014-12-22 09:14
#12

#11 Nu hänger jag inte med. Ska du vara kopplad till EKG i två veckor?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VildaVittra
2014-12-22 15:51
#13

#12 Det finns små portabla ekg-apparater som man bär i ett band runt halsen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Maria
2014-12-22 16:15
#14

Jösses. Det var mer än jag visste. Jag trodde bara det fanns för dygnsmätning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

campa
2014-12-24 11:59
#15

En liten dosa som INTE är kopplad till mej hela tiden.

När jag känner obehag av hjärtat lägger jag mina tummar på dosan-den registrerar min puls under några sekunder o sen sänder jag iväg det till min dr som kan titta i datorn på detta.

Mkt smart!

Tror jag fått med några extraslag på registrering!

God Jul!

Ethina
2015-01-03 00:05
#16

Extraslag som kommer när du vilar brukar man säga är ofarligt. Om det kommer när du anstränger dig KAN det eventuellt vara farligt. Jag är 18 år och får oftare och oftare extraslag när jag anstränger mig, men eftersom extraslag är någonting alla har mer eller mindre så bryr jag mig inte direkt.

Upp till toppen
Annons: