Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 14243 ggr
Kakan1995
2014-12-19 02:14

överdos av atarax..

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är inte något jätterop på hjälp, och än så länge är det bara tankar.. Men är det verkligen vettigt att man ligger å funderar på hur många tabletter man måste ta? Eller vilket sätt som skulle vara lättast att ta bort sig själv på… Jagg vill verkligen ingenting längre… Jag åker till min mamma imorgon, men vet inte ens om jag vill det… Finns det något man kan göra eller är det psyket nästa? Jag känner verkligen inget annat än ångest å sorg just nu, å inte kännt nå annat på snart över en vecka.

Annons:
Calcifer
2014-12-19 02:19
#1

Atarax är en rätt mild drog så du skulle behöva ta jäääkligt många. Tror jag en gång tog drygt 100 stycken och då var det farligt. Däremot om du tänker sådana tankar bör du ringa psykakuten omedelbart. Vettigt och vettigt… jag är kliniskt deprimerad, har asperger, har svår ångest och insomnia och jag har självmordstankar varje dag. Det har blivit en del av min vardag, vettigt är det kanske inte men så ser det ut. Däremot om det ser ut så ska du kontakta vårdcentral och be om remiss till psyk eller ringa psyk själv och trycka på att du behöver hjälp utöver ataraxen i.o.m. att den tydligen inte hjälper som den ska.

ELLER så har du en dålig vecka, det kan man ha utan att det måste betyda något allvarligare. Men tror du att det kommer fortsätta på samma spår ska du kontakta psyk.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kakan1995
2014-12-19 02:30
#2

Jag har kontakt med en kontaktperson på vuenpsyk en gång i veckan, och legat inne på psyket i somras, men blev utskriven efter 4 nätter eftersom de hade ont om plats och de inte ville att jag skulle bli hospitaliserad… Vill egentligen inte gå på tabletter, kanske för att jag är envis och vill klara allt själv… Jag vet inte.. Värsta är väl att jag vet att psykiatrin inte gör då mycket eftersom det fortfarande typ är fullt… De skickade hem min kompis på permission trots att hon blivit tvångsinlagd pga överdoser och att hon skar sig… Hon tog en överdos i söndags och hamnade på intensiven, så frågan är vad dom skulle göra med mig om jag kom dit…

Rödluvan
2014-12-19 02:33
#3

Jag vet att det inte känns som att ångesten kommer gå över, det känns alltid så när man är inne i det, men det går alltid över.  Jag vet inte vad du gör om dagarna men pröva att göra något annat även om du inte riktigt vill. Gå och bowla eller gå på en föreläsning om något intressant, gå på teater, köp det glittrigaste halsbandet du kan hitta, hoppa på en buss som du aldrig har åkt med tidigare och åk till ändhållplatsen och se vart du hamnar, ta med en kompis. Det gäller bara att hålla ut tills det går över. Jag vet hur lockande det är att ta en massa tabletter bara för att få sova ett dygn men du kommer inte må bättre efter det. Om du känner att nästa steg verkligen är att ta en massa tabletter vill jag att du ringer till psykakuten eller mobila teamet och låter dem göra en bedömning. Jag vet inte om det här blev något bra svar men jag vet så lite om dig och din situation så det är svårt att veta vad man ska säga men fortsätt skriva om du vill prata.

Calcifer
2014-12-19 02:36
#4

Ja psykvården är tyvärr i många fall ett stort skämt. Förstår det där med medicinering, tänkte så länge, länge, tills jag till sist tvingade mig själv att inse att jag kan inte fungera och ha ett drägligt liv utan medicin. Och det ironiska är väl att jag går på starka mediciner och fortfarande inte har något drägligt liv, för jag får ingen "riktig" hjälp. Jag behöver KBT och hjälp och den processen har äntligen påbörjats, men det dröjer väl några veckor/månader innan det drar igång på riktigt. 

Det du ska göra är naturligtvis att berätta för din kontaktperson om dina tankar på överdos, och dina självmordstankar, och om denne inte är helt puckad bör hen kunna ha någon slags plan över vad som ska förändras för att du ska må bättre.

Angående att du inte vill ta så mycket tabletter utan vill "klara det själv", tänk så här; hade du haft cancer hade du låtit bli att gå till sjukhuset för att få hjälp för att du hellre vill "klara det själv"? Förmodligen inte. Psykiska problem kan vara precis lika dödligt som fysiska sjukdomar, och det finns inget fel i att man får hjälp där.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2014-12-19 02:38
#5

#3 En notering bara, ångest går inte alltid över för alla människor.

Mvh har levt med ångest varje dag, varje minut, varje sekund så länge jag kan minnas. Den dämpas lite med rätt medicinering men den finns ALLTID där. Jag kan bowla eller se film eller åka buss hur mycket jag vill, min ångest går inte över.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kakan1995
2014-12-19 02:43
#6

Jag har jättemycket att skriva, men nu börjar jag äntligen bli lite trött så ska försöka sova lite.. Svarar bättre imorgon Tack så mycket för ert stöd så snabbt

Annons:
Upp till toppen
Annons: