Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 2904 ggr
Lindansare
11/30/14, 6:13 PM

Jobbigt besked

Jag har fått veta ett val min bror gjort som känns fruktansvärt för mig.
Jag känner mig rent av värdelös. Sitter ensam hemma och försöker att förstå hur man kan göra ett sådant val.
Hans examen är jag varmt inbjuden till, men människan som i grunden skapat min ptsd, ångesten och allt annat ptsd för med sig, kommer vara där.
Inbjuden.
13 år av terror min bror minns mindre av då han är yngre, men jag har avskyvärda minnen och bilder på hornhinnan fastetsade.
Misshandel. Psykisk terror riktad mot oss alla

- I synnerhet mig, som inte var hans barn. Jag var "inget riktigt barn", och självklart "kommer vi aldrig älska dig lika mycket som de riktiga barnen". Då var jag sex år och lyssnade, förstod och ställde mig lägre för att vara till lags. Jag trodde på honom..
Jag önskade socialen och polisen kunde tagit oss därifrån.
Ifrån monstret min bror nu bjudit in i vetskapen om att jag då inte klarar av att komma.
Jag är 86:a och jag såg denna mannen i ögonen sist då jag var femton år. De var svarta och hans händer och ord gjorde mig så illa att jag rymde hemifrån och aldrig mer återvände.

Ångesten är obeskrivlig..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
[JeanetteK]
12/1/14, 4:38 PM
#1

Känner med dig. 🤗Så obegripligt att man kan vara så grym mot ett litet barn. 😕Styrkekramar. ❤️

Lindansare
12/1/14, 6:46 PM
#2

Tack för svar. <3

Jag är 28 år och har bearbetat allt han gjorde mig i 13 år, men jag kan inte ens se såna skor han hade utan att få flashbacks så att se honom skulle få mig att få ett bryt.
Min bror är sex år yngre och minns inte lika mycket, var inte med om samma saker då han var denne mans "riktiga barn", som han sa.
Men en gång skrek jag till min lilla lillebror att slå 112 då jag var övertygad om att pappans misshandel skulle döda mig.
"RING 112, HAN KOMMER DÖDA MIG!!", Min bror grät, gick sakta mot telefonen på väggen, slog en etta sen släppte mannen mig och jag kröp ut och upp i skogen. Återvände aldrig mer. Jag var då 15.
Min bror var katatonisk på BUP i tre dar..

Blivit rådd av min psykiater att hålla mig långt bort från den mannen. Bytt stad. Bytt efternamn.

Jag kan omöjligt gå stolt på hans polisexamen så som jag längtat..
-Men någon som borde satts dit av polisen x antal gånger kommer vara där och fira sonen han försökte strypa.
Vars syster och vår mamma han misshandlat i 13 år.
Misshandlade vår mamma så hon inte vågade lämna honom..
Han som skulle kunnat sitta i fängelse nu. Borde göra.. han kommer fira min bror som blir POLIS!!!

(bryter ihop här)

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

[JeanetteK]
12/1/14, 7:02 PM
#3

Vilken resa du gjort. Så otroligt starkt av dig att ha klarat av detta. Jag har en son som är 15 år och mår illa när jag tänker på att han skulle fara så illa och behöva rymma från sin egen familj och klara sig utan dom. Jag förstår så väl att det här rör upp allt för dig. Vilken jobbig situation du är i. 😕❤️🤗

Cahira
12/2/14, 11:42 PM
#4

Tacka för inbjudan och säg att du gärna firar honom i efterhand på tu man hand men att du absolut inte klarar av att vara där när mannen är där. 

Det är helt okej att fira honom i efterhand. :) Fixa honom en tårta och bjud hem honom samma dag eller dagen efter. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Tuulikki]
12/3/14, 1:21 PM
#5

Tycker att #4 har skrivit ett väldigt bra och vettigt svar. Fundera på saken! :) Styrkekram!

tog förresten bort bilderna i dina förra inlägg då jag gissar att de är kopierade från någon annan, vilket inte är tillåtet

Lindansare
12/4/14, 2:03 AM
#6

#5, bilderna är från We heart it, där man delar bilder man gillar och sparar och så vidare. Vad jag vet är där ingen copyright. De bilderna jag själv lägger upp avsäger jag mig automatiskt copyrighten jag annars är väl medveten om.

#4 Jag har sagt att jag inte kommer men att jag gärna firar honom i efterhand och han blev glad =) Känns lite bättre, men har fortfarande svårt att sova.. :(

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Annons:
Cahira
12/4/14, 2:40 AM
#7

*kram* Skönt att han tog det bra. Förstår att du har ont i magen (antar jag?) över det ännu, det lär nog sitta kvar så länge karln är vid liv är jag rädd.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lindansare
12/4/14, 10:34 AM
#8

#Ja, jag tycker det är lite galet att en man som kunnat anmälas för så mycket och nu skulle vara galler går på sin sons **polisexamen.. 
**usch, ger mig kalla kårar..

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

Cellerkoppe
12/13/14, 2:30 PM
#9

Gå absolut inte dit. Säg att du ska göra något vicktigt och därför inte kan komma. Den där mannen kommer få din att må dåligt bara om han kollar på dig. Varför ta den risken. Gå inte dit. ♥

Upp till toppen
Annons: