Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 12239 ggr
vaniljkaka
2014-11-17 19:05

Hjälp mig innan jag dör av ångest

Heeej alla vänner. Är en flicka på 20 år som… mår skiiiit. Testat ssri och ssnri. Idioti
krka funkade men gick upp i vikt som en grisjävel så nejtack.

Jag vill ha benzo… sist jag träffade doktorn skrev han ut atatax (jävla skämt jah vet) han sa jag skulle ta de vid behov, och funkar inte de så skulle jag få sobril att ta vid behov. Men hallååå??? jag mår ju apa 24/7 jag vill ta de varje dag !! 
Hur får man benzo så att man får ta de varje dag? vad ska man säga till doktorn? 

Jag vet riskerna jag vet allt. Jag vill bara kunna leva ett vanligt liv. Eller ska jag behöva beställa benzo på nätet? hur gör man de? vilka sidor är ok? 

Samtalsterapi har jag och dbt eller va de heter har jag testat. 
 

BEHÖVER HJÄLP INNAN JAG TAR LIVET AV MIG

Annons:
Tjeja
2014-11-17 19:07
#1

Benzo är beroendeframkallande så de får man inte varje dag i längden av någon vettig läkare helt enkelt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2014-11-17 19:11
#2

Sobril är dessutom mer ångestdämpande än bensodiazepiner för övrigt men även de är beroendeframkallande och knarkklassade precis som Benzo.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

VildaVittra
2014-11-17 19:11
#3

Vet du att den ångest du har nu, bara är en fjärt i vinden jämfört med den ångest folk som blir beroende av benzo har när den sätts ut? Så nej, man ska inte äta benzo varje dag, du skulle göra dig själv en sådan enorm björntjänst om du gjorde det. Så snälla, slå bort dom tankarna. 

Vad har du för redskap för att hantera din ångest? 

Jag simmade tills jag fick blodsmak i munnen eller stack ut och sprang. Av idag försöker jag vända ångest till något konstruktivt istället, som att använda den som bränsle när jag jobbar som en dåre i trädgården eller städar och dylikt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vaniljkaka
2014-11-17 19:15
#4

Men jag vet hur jävla dåligt benzo är!. Måste ni skriva de? jag veeeet. 
Vill bara få något som får mej att må bra. Jag har så satans ont i själen att jag blir helt handikappad. Orkar INGENTING. Varje dag är en kamp. 

Redskap för att hantera min ångest? Sprit har jag, men om det är bättre än benzo som en  läkaren skriver ut så OK.

Bill&Bull
2014-11-17 19:17
#5

Kan du inte få theralen då? Snabbverkande och inte beroendeframkallande. Benzo kanske funkar för stunden men vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är när man inte får det mer, läkarna är väldigt sparsamma på det just för att det lätt blir till beroende.

||My Love For Animals Is Immortal||

VildaVittra
2014-11-17 19:20
#6

#4 Du kanske vet, men du har inte verkligen förstått innebörden av beroenden. 

Sprit är inget redskap,  har ni inte tagit upp något sådant under terapin? Alkohol ökar ångesten, det bästa är egentligen att vara helnykter tills man mår bra igen. Dricker du ofta?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
vaniljkaka
2014-11-17 19:21
#7

#5 jag vet väll inte vad jag inte kan få och inte. 
Om någon bara kunde ta mig på allvar så vore de bra. Det är ingen som vet hur ont jag har… eller ska de behöva gå så långt att jag tar livet av mig? men säger man till en doktor att man vill ta livet av sig så får man väll inget utskrivet. Åh LYCKAT! FAN!!!

vallhund
2014-11-17 19:21
#8

Lergigan är oxå ett alternativ.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vaniljkaka
2014-11-17 19:23
#9

#6 jag vet, pratat mkt om alkohol & beroende, vet allt om de. men tillslut orkar man inte mer och tar till med alkohol. 
Det är ju inte direkt så att man kan gå och baka en sockerkaka när man mår dåligt för att komma på andra tankar. Dom som påstår det vet verkligen inte vad de talar om

VildaVittra
2014-11-17 19:24
#10

#7 Vi är flera här som mycket väl vet hur det känns just nu för dig, vi har varit där själva.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2014-11-17 19:25
#11

#9 Är du kreativ?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bill&Bull
2014-11-17 19:27
#12

#7 Mena att du kan fråga om theralen när du pratar med din läkare. Om du säger att du måste ha något mot din starka ångest så borde du få något. Och säg att atarax inte hjälper dig. Brukar vara de dom testar först. Har du någon du kan prata med när du mår som du gör? Förutom terapin menar jag då.

||My Love For Animals Is Immortal||

josya
2014-11-17 19:56
#13

Du har testat både SSRI och SNRI säger du. Äter du inga antidepressiva alls nu? Om du mår så dåligt så borde du göra det, trots möjlig viktuppgång. 

Benzo skriver de ju knappt ut, som nån tidigare skrev, och det har ju sin anledning. Kan ju dock tycka att läkarna är lite väl snåla med det i vissa fall. Själv får jag bara Atarax jag med.

Annons:
Tjeja
2014-11-17 19:59
#14

låter lite som om du egentligen inte vill ha några andra tips egentligen utan egentligen bara hjälp att få just benzo. Kan det vara lite så? Kanske har du provat och haft benzo ett tag redan och nu är du desperat igen?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vaniljkaka
2014-11-17 20:24
#15

#13 jo jag äter venlafaxin nu. (snri) funkar ej, men vill ej sluta pga hemska utsättningssymptom. 
#14 aldrig provat benzo innan faktiskt. Bara läst mycket om det, plus att min mamma haft det och säger att det är de ända som hjälper, eller smärtlindring (morfin) .

josya
2014-11-17 20:29
#16

#15 jaha, jag äter också venlafaxin! vilken dos har du?

vaniljkaka
2014-11-17 20:31
#17

#15 jag har 225. Dudå? tycker du den hjälper?
kanske hjälper den, men det är ju så svårt att veta. Ingen märkbar effekt direkt :P

josya
2014-11-17 20:39
#18

#17 Har också 225, vilket jag förstått ska vara högsta dos. Jag vet inte hur mkt den hjälper. I början märkte jag förbättring, (bytte direkt från nåt SSRI), blev piggare o så. Men nu mår jag mkt sämre igen, tror det beror på hösten. Min tanke är att jag nog skulle må ännu sämre utan Venlafaxin (om det går,lol).

vallhund
2014-11-17 20:53
#19

#15 Har du haft hemska utsättningssymptom eller har du läst om det?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vaniljkaka
2014-11-17 21:17
#20

#19 När medicinen var slut  ett tag så mådde jag sjukt dåligt när jag inte fick den.
den är också ''känd'' för att ha hemska utsättningssymptom. 

#18 högsta dos är de ju inte… högsta ligger på nått på trehundra mg
känner oxå att jag mår sämre nu när vädret är skit.

Annons:
josya
2014-11-17 21:40
#21

#20 jadu så sant, högst 375 mg läser jag på FASS. Kanske dags att höja dosen ett snäpp :P

Jag försöker ta mig upp ur sängen innan lunchdags iaf, för att hinna se ljuset. Svårt är det dock. Att ta en liten promenad ska ju också vara bra så det försöker jag göra. Tycker faktiskt det hjälper lite :)

vallhund
2014-11-18 00:00
#22

#20 "känd" för betyder inte att det drabbar alla, därav min fråga.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

rymdman
2014-11-20 10:59
#23

Sobril ÄR benzo. Kanske inte den starkaste men det är faktiskt benzo.

[fajjan]
2014-11-21 22:23
#24

Hej!

Du låter som en desperat själ, som så många andra jag har mött, vilket även inkluderar mig.  Jag vet ett antal sätt att få benzo på laglig väg,  genom att säga rätt ord och göra rätt saker. Ja det finns massor av sidor som erbjuder benzo som inte är narkotikaklassat och är fritt att beställa.  Inget av detta kommer jag att hjälpa dig med.

Det jag däremot kan erbjuda är mina kunskaper, både personliga och kunskaper i form av läkarböcker.

Nummer ett 1. Benzo (sobril) i detta fallet är inget vidare starkare preparat, så ångesten kommer inte bara försvinna poff för att du tar några sobril dagarna i ända.

Det du ska göra för att få "benzo" är att testa till 100 procent alla de vanliga ångestdämpande tabletterna som inte är vanebildande, ge dom en chans, fastän du tycker att de är skit. 

2. Finna strategier för att kontrollera din ångest, finns lite olika. Gör helhjärtade försök. 

3. Struktur, du tar dina mediciner exakt samma tid och samma dos varje dag. Du går och lägger dig/går upp exakt samma tid varje dag. (undantagsvis om du börjar se/höra saker som inte finns, då måste du sova även på dagtid, samt kontakta läkare).

4. Träna och äta och  åter träna och äta. Börja med att (om du är sjukskriven) gå i lagom tempo (så att du får upp flåset och pulsen). 8:00, 12:00,16:00 och 19:00.

En promenad ska vara mellan 30-60 minuter, spara den där promenaden på 30 minuter vid 19:00 så kroppen hinner lugna ner sig innan du ska sova.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag tycker man ska skriva ut sobril,stesolid,klonazepam osv under begränsade perioder med uppföljning.

Preparat som jag kan rekommendera är :

Sömn (viktigt)

Propavan, Circadin, stilnoct , imovane , seroquel, nitrazepam

Ångest/depp

Sertralin, cipralex, buspar, Lyrica 

Balanserande

 Rispedal (extrem viktuppgång) Lithium, lamotrigin, Lyrica

Ångestdämpande

blodtryckssänkande , Alimemazin, atarax,  zyprexa, stesolid, klonazepam

vaniljkaka
2014-11-26 14:52
#25

Tackar för era tips och ord.
Efter en jädra massa tjat på läkaren skrev han ut 25st sobril på 5mg.
5 mg är ju ingentiiiing. Man känner inte ett skit på de, tror inte någon gör det. 
Känns bara meningslöst och äta dom när de ändå är så få och så svaga.
Fick för att ta vid behov. Tex nu så hade jag velat ha något.. Min kille har åkt till jobbet, ska vara hemma själv ända tills klockan tolv ikväll :( Känner mig jätteledsen med stark ångest.
Har ju dessutom en dotter på 1,5år, och det är så jobbigt att hålla humöret uppe och hålla igång när hon är vaken. Det ända jag orkar är att sitta å glo. 
Faaan jag behöver något riktigt bra! Är sjukt sugen på alkohol nu

vaniljkaka
2014-11-26 15:21
#26

tog 50mg nu. När kommer effekten?

Tjeja
2014-11-26 17:16
#27

Um sobril ger dig inte mer ork! om du inte orkar att sitta och glo utan sobril så kommer du slockna när du äter sobril inte bli piggare.

Om du tog 10 tabletter kl 15.20 som du skrev ovan tror jag att du sover djupt nu. Låter oerhört oansvarigt och dumt av dig att göra något sådan när du är ensam hemma med ett litet barn på 1,5 år!!!!! 

Om jag kände dig skulle jag i så fall anmält dig till soc om jag visste att det du skriver är sant!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
vallhund
2014-11-26 18:06
#28

#27 Målet kanske är att vara lite lagom medvetslös o okontaktbar när sambon kommer hem?

50 mg Sobril/Oxascand är inte en dödlig dos, däremot ett bra sätt att få uppmärksamhet. Om nu TS utfört detta ensam med ett litet barn hemma så lär soc få reda på det o inleda en utredning kring dennes lämplighet som vårdnadshavare.

Farligt liv, förr eller senare räknar man fel o dör utan avsikt att faktiskt dö.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vaniljkaka
2014-11-26 19:18
#29

Haha jag sover inte nu :P Ångesten är borta, bara blivit lite off och flummig.  SKönt. Skulle ju bara testa för f-n :P Finns dom som käkar ca 500mg sobril. Det är ju den svagaste benzon, kärringbenzo som den kallas :) 

Lugna eeeer :)

VildaVittra
2014-11-26 19:24
#30

#29 På 50 mg är man inte lämplig att ha ansvaret om ett litet barn. Jag vet hur luddig i skallen jag var på 25 mg, så vet mycket väl vad jag skriver om. 

Så nej, jag tycker inte att någon behöver lugna sig, du behöver dock få insikt om att du riskerar din dotters säkerhet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vaniljkaka
2014-11-26 19:26
#31

Vah? Min dotter mår inte dåligt nu, jag tar hand om henne som vanligt. Bara för att jag inombords känner mig lite lugnare så är de inga problem. 
Häromdagen tog jag 25mg, funkade ju inte alls. kände verkligen ingenting. Välldigt individuellt.

Tjeja
2014-11-26 19:41
#32

Nej vanliljkaka det finns inte folk som käkar 500 milligram sobril och kan hantera det normalt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vaniljkaka
2014-11-26 19:45
#33

Man ska äta sobril till ångesten är borta. Hur många mg man behöver beror från person till person

vaniljkaka
2014-11-26 19:46
#34

#28, vad menar du att målet är att vara lite medvetslös och okontaktbar när han kommer hem?

Annons:
Tjeja
2014-11-26 19:49
#35

Kan man hålla sig upprätt och vaken på 500 mg oxazepam (det verksamma medlet i sobril) har man utvecklat en tolerans på narkomannivå och är definitivt inte en lämplig förälder!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

vallhund
2014-11-26 20:14
#36

#34 Läs om läs rätt!
#33 "Man ska äta sobril till ångesten är borta." Var har du fått det ifrån?

50 mg Oxascand/Sobril är inte en terapeutisk dos annat än vid avgiftning för Benzomissbrukare eller som förebyggande mot delirium om man är alkoholist med risk för dille/epileptiska anfall.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vaniljkaka
2014-11-26 20:23
#37

Ajdå, har nog läst för mycket på flashback! Alla där skriver ju att sobril är sockerpiller

vallhund
2014-11-26 21:39
#38

Bättre att kolla fakta på fass.se o inte tro på tomtar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vaniljkaka
2014-11-26 21:44
#39

på fass får jag ju inte fram de infot jag vill. Vet att alla på flashback är rediga knarkare så klart som ser sobril som sockerpiller.
visst 50mg kanske var lite för mkt, kände mig lite full. Men tror att 25 hade varit en lagom dos för mig.

vallhund
2014-11-27 00:09
#40

#39 Vad är det för info du vill få fram?

Angående dosen så får du ta upp det med din läkare.

Har du provat Lergigan, Theralen eller Nozinan?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

josya
2014-11-27 01:46
#41

Ja, jag skulle INTE lyssna på vad knarkare på flashback skriver :P

Annons:
Lina Strindlund
2014-11-27 13:37
#42

Det här är ju hårresande att läsa! Hur kan du ta hand om ett barn när du mår så dåligt + beter dig oansvarigt? Du orkar bevisligen sitta vid datorn och skriva, då orkar du väl promenera eller baka etc? :) Jag kan inte mkt om mediciner eftersom jag aldrig tagit det, trots relativt tuff ångest, så ska inte kommentera om det.  

Kanske har du bipolär sjukdom?


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

VildaVittra
2014-11-27 13:49
#43

#42 "Du orkar bevisligen sitta vid datorn och skriva, då orkar du väl promenera eller baka etc? "

Nej, det är inte samma sak. Det går inte att flytta den energin till något annat, det kan vara omöjligt att lyfta på en telefonlur, samtidigt som man klarar att gräva om jordgubbslandet på en kvart. 

Ta inte mitt inlägg negativt, men det är sådan okunskap om psykisk sjukdom som gör det så stigmatiserat att ha en diagnos i vårt samhälle. Istället för att uttrycka saker som "Men du har ju en massa hundar som du går ut med, då kan du väl jobba?" så skulle folk med diagnoser bli mer hjälpta av kommentarer som "Men det är ju jättebra att du har hundar så du kommer ut och får lite frisk luft och får 7 miljoner pussar om dagen". Dvs fokusera på de friska funktioner som finns hos personen. 

Dock när det som i TS fall var frågan om att ett litet barn var med i bilden, så måste man säga ifrån. Hade hon varit ensam hemma så spelar det mindre roll om denne överdoserar, så länge som det inte är en toxisk dos, då hade jag knappt nämnt det mer än att det är olämpligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vaniljkaka
2014-11-27 15:24
#44

#42 varför skulle jag va bipolär? har ju aldrig haft någon manisk period. Dock så var min pappa bipolär när han levde, och min faster.

Jag vet att det är jätte dumt att göra såhär med ett barn i bilden, jag har berättat allt idag för min stödperson som faktiskt jobbar inom soc. Så dom har koll på läget och mina problem. Jag sa till henne att jag kunde faktiskt lika väl vara tyst om detta, men jag mår ju inte bra, vill ha hjälp. Så vill bara va ärlig.

VildaVittra
2014-11-27 15:36
#45

#44 Det tycker jag låter väldigt sunt att du gjorde. 👍 Be om att få sätta ihop en handlingsplan till nästa gång du hamnar i "hålet", så du vet vad du ska göra. En kontaktfamilj exempelvis som kan ta din dotter just då på kort varsel. 

Det är nog ingen här som tycker du ska bli av med vårdnaden, utan mer att du behöver stöd så din dotter inte råkar bli lidande.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vaniljkaka
2014-11-27 16:08
#46

#44 mm visst :) Har ju tid hos psykiatrin snart… väntat jääättelänge för att få komma dit.
Många föräldrar som inte anses  lämpliga föräldrar brukar ju hata soc och tycka att dom är dumma i huvudet och bara tar barnet. (vissa iaf) Men jag vill inte jobba mot soc, vill jobba MED dom, jag vill må bra, va normal, så jag är alltid ärlig mot min stödperson.

VildaVittra
2014-11-27 16:15
#47

#46 Det är inte psykiatrin som håller i kontaktfamiljer/personer, utan soc. Jag växte själv upp där vi var det, så vet vad jag skriver om. 

Ring soc och berätta kortfattat om problemet, så kopplar de dig till rätt person. 

En annan möjlighet för dig är att ringa diakonen i din församling, du behöver inte vara kristen, de är "professionella medmänniskor".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vaniljkaka
2014-11-27 16:38
#48

#Har aldrig sagt att psyk håller i kontaktfamiljer, vet att det är soc. Oxå varit ett fosterbarn en gång i tiden..
Men varför ska jag ringa soc när jag har kontakt med dom 24/7? Min stödperson hade även pratat med nån annan på soc för hon var orolig.

Annons:
VildaVittra
2014-11-27 16:52
#49

#48 För att det gagnar din sida om det är du som ber om stöd. Jag försöker hjälpa dig, ta inte mina inlägg negativt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lina Strindlund
2014-11-27 17:47
#50

Jag vet att det är skillnad på olika "aktiviteter", jag känner det själv. Men ibland handlar det bara om att ta sig i kragen. Nu förstår jag att problemet TS har är mkt större än så. Men man kan alltid försöka förbättra sin vardag. Eller man MÅSTE försöka. Jag tycker att en person på 20 år ska inte köra igång medicinering som hon blir beroende av för resten av livet, det känns hemskt en sådan tanke. TS du måste tänka hur vill jag leva mitt liv? Vill jag vara beroende av medicin resten livet? "knarka" resten av livet? Eller vill jag fungera bra på ett naturligt hälsosamt sätt? Hoppas verkligen du får komma på rätt spår!


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

VildaVittra
2014-11-27 18:02
#51

#50 Ta sig i kragen? Gillar du att vifta röda skynken framför tjurar? 

PSYKISK SJUKDOM HAR INTE DET MINSTA MED ATT TA SIG I KRAGEN ATT GÖRA DET MINSTA. 

Du behöver så enormt att lära dig vad att leva med en psykisk sjukdom faktiskt innebär.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vaniljkaka
2014-11-27 18:56
#52

#50… men snälla du? tror du inte att jag ens försökt? Tror du inte jag fått gå igenom jävligt mkt, ätit massa olika mediciner,kbt,samtal,försöka ändra mitt tankesätt. Man måste gå igenom rätt mycket för att få benzo utskrivet. 
Blir så trött på folk som har så mkt fördomar om psykiskt sjuka, att dom e lata osv. Det är inte jag som väljer mina känslor.

Lina Strindlund
2014-12-01 21:50
#53

OK, jag vet inte hur DU mår, jag vet bara hur jag mår. Jag försöker dock förstå… Vissa med psykiska problem kan ta sig i kragen, ibland, vissa kan det inte. Då kan det kännas som en käftsmäll när någon påstår det. Så förlåt för det. :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Gordon84
2014-12-02 08:18
#54

Att be någon ta sig i kragen som har depression är som att be någon skaka av sig sin cancer…

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Aleya
2014-12-05 10:24
#56

Får jag fråga vad du har för diagnoser ts? Jag hoppas att det löser sig för dig. Och att du kan sluta med benzo och börja må bättre. Till #53 du verkar ha svårt att sätta dig in i andras sits. Jag tycker det är tragiskt. Jag hittar knappt ett inlägg av dig som inte är genomsyrat med antaganden. Trist.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vaniljkaka
2014-12-05 23:34
#57

#56 det ända jag vet är social fobi, men ska ju till psykiatrin snart för så dom för bedöma.. men nån diagnos har jag säkert för jag känner mig inte normal.

Cellerkoppe
2014-12-13 14:25
#58

Jag har ett tips som kommer hjälpa dig enormt. Har prövat det själv så detta är inte struntprat. Jag brukade ha ångest men jag började träna mycket hårt och springa ute efter en tid försvann ångesten. Nu mår jag perfekt. Testa det kanske också kommer funka för dig.♥

vaniljkaka
2014-12-14 15:07
#59

#58 jo.. när jag tränade på crosstrainer försvann ångesten men den kom ju tillbaka lika snabbt, speciellt efteråt när jag var svettig och äcklig, ännu mer ångest

[EvelinaL]
2014-12-14 18:24
#60

Förlåt men blir lite sur. Du vill hällre ta beroendeframkallande medeciner än att bli tjock?! Då låter det inte i mina öron som man prioriterar rätt. Psykisk hälsa är nr 1. Jag äter medeciner som gör mig tjock, ger mig magkramper och som gör mig otroligt trött varje dag men det gör jag för att inte behöva försöka ta livet av mig flera gånger om dagen och behöva åka in och ut på psyk. Det finns inga medeciner som inte ger en biverkningar så det är bara att välja vad man tycker är bäst men sitt inte och klaga då när det finns hjälp.

Upp till toppen
Annons: