Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2468 ggr
vaniljkaka
2014-10-25 22:53

Jag känner mig inte frisk!

Jag vet inte vad det är för fel på mig.. jag har socialfobi, det är säger både läkare och psykolog. Men jag känner att det är nått mer. Eftersom jag mår dåligt HELA tiden.
Har kopierat lite symptom på olika diagnoser. Alla symptom jag skrivit(kopierat) stämmer in på mig. Men betyder det att jag verkligen har de diagnoser? kan man ens ha så många samtidigt. Här kommer listan

Depression 

Sorg

Ångest

Energibrist

Meningslöshet

Brist på självförtroende

Du har svårt att sköta dina vardagssysslor som skola, jobb eller familj

Borderline

Skräck att bli övergiven.

Kraftigt störd, förvriden eller instabil självbild.

Missbruk av till exempel droger, sex, mat eller pengar.

Återkommande självmordsförsök eller hot om självmord och självmisshandel.

Återkommande känsla av tomhet och leda.

Kortvariga paranoida (överdrivet misstänksamma) föreställningar.

GAD

- Oro som är svår att definiera. Du vet helt enkelt inte exakt vad som gör dig så ängslig.

- Obefogad  och överdriven oro kring vardaliga saker som trafik, hälsa, ekonomi etc.
- Koncentrationssvårigheter på grund av oroliga tankar
- illamående

panikångest

får hjärtklappning och svårt att andas

känner som en klump i halsen eller magen

börjar svettas

får yrsel

börjar skaka och darra i kroppen.

(detta får jag ibland vid vissa sociala samanhang, har social fobi.

Allt stämmer in på mig. Jag ska till psyk i december tror jag, lång väntetid. Tycker ni jag bör nämna mina misstankar eller ska jag låtsas som ingenting?

Annons:
Geru
2014-10-25 22:55
#1

Du måste träffa en psykolog och göra en ordentlig undersökning kring det. Säg alla dina problem som du har, men du behöver inte säga att du misstänker diagnoser, det kan psykologen antagligen lista ut själv^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

linnease
2014-10-25 23:00
#2

Hej vaniljkaka.. Jag vet inte så mycket om det här.. klickade bara på rubriken ifrån ett annat forum för jag känner mig inte heller helt frisk (tänkte det kanske går nån konstig influensa nu..)

MEN, hoppas du får bra hjälp av andra som kan bättre!! Ville bara skicka en stor kram när jag läste, har känt liknande ibland och vet hur jobbigt det är. Så superkram, det finns hjälp att få, det går att må bra igen! ❤️❤️🤗

VildaVittra
2014-10-25 23:01
#3

Håller med ovanstående och tillägger att vid exempelvis Borderline så blir man i regel deprimerad och har en rejäl ångestproblematik. Så nej, du behöver inte ha en vansinnigt massa diagnoser, ibland är de enbart symtom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-10-26 09:48
#4

Håller med ovanstående jag med. Det är svårt att läsa sig till vad man har då olika symtom finns inom många olika diagnoser. Jag vet hur jobbigt det är att inte må bra och att oroa sig för vad det är som är fel. I mitt fall har jag varit deprimerad till och från och en hel del ångest i perioder och jag känner igen de flesta av symtomen på din lista. Så det behöver inte vara "värre än så" trots att symtomen stämmer in. Med det menar jag inte att depression och ångest är bagateller eller att man inte mår dåligt då, för det vet jag att man gör. Hoppas du förstår hur jag menar.

Upp till toppen
Annons: