Annons:
Etikettsocial-fobi
Läst 1751 ggr
[1990]
2014-10-15 21:44

Socialfobi?

Har länge jobbat med min ångest. Har PTSD, som jag egentligen aldrig sökt hjälp för, men tycker att det inte stör min vardag så mycket längre. Dock så fick jag nåt ångestanfall förra året pga. stress i skolan, vilket fick mig att börja med Sertralin efter läkarnas ordinationer. Har haft kuratorkontakt och pratat med psykolog ang. ADD utredning, pga. stressen och hur svårt jag har det att ta tag i saker, skjuter upp saker, låter bli att träffa människor, går inte till skolan och koncentrera mig etc. Men hon verkade inte tro att jag har det och tyckte istället att jag skulle fortsätta med kurator + ändra sertralin dosen. Vad ska jag ta mig till? Har fortfarande problem med koncentrationen och räds verkligen att gå till skolan imorgon för att träffa kurskamrater jag inte träffat på några månader. Sån stor ångest runt det. Intalar mig själv att det blir bra så fort jag är på plats, men det går ej.

Annons:
[EvelinaL]
2014-12-10 01:48
#1

Har liknande problem och tycker att du ska prata med din läkare om att du misstänker att du har ADD. Det är alltid bra att få flera läkare och psykologers åsikter för det finns tyvärr de som är mindre bra och inte tror en. Som min första läkare jag hade. Han stog och skrek på mig att sluta när jag hade en panikattak och sa till mina föräldrar att jag fejkade allt. Så om du tror att du har ADD  kämpa på och låt inte en person få dig att tvivla på det.

Upp till toppen
Annons: