Annons:
Etikettsocial-fobi
Läst 7528 ggr
InkaAthilea
9/18/14, 10:15 AM

önskar tips på Osociala jobb

Ja som titeln säger så skulle jag behöva tips på arbeten där man inte behöver träffa så mycket människor. Helst så få kunder/besökare som möjligt och inte heller kräver att man behöver ha mycket kontakt med kollegor (även om jag önskar att inte sitta eller jobba helt ensam…)

-Och inget jobb som kräver nån särskild utbildning. Finns det nåt sånt jobb?

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Annons:
Gronstedt
9/18/14, 10:21 AM
#1

Översättare! Kan utföras var som helst där det finns elektricitet, Internet-uppkoppling och e-postnätverk och all kommunikation kan skötas elektroniskt.  Jag behöver varken se eller prata med en käft om jag inte vill.

Fast man behöver förstås språkkunskaper och en del programvara.

[bessiethebeast]
9/18/14, 10:22 AM
#2

Letar efter samma sak. Sätter en liten tass här bara :)

tlover
9/18/14, 10:25 AM
#3

Vissa skogsjobb kräver ingen utbildning el att företaget utbildar en, ofta är man ensam i skogen (med sin maskin) men man börjar/slutar med kollegor ev äter lunch/fika med dom.

Vissa former av egen företagare kan ju också vara "ensamt" om man har anställda el inte bestämmer ju då om man har nån kollega som man har kontakt med eller inte.

Städare är väl också ett jobb som inte är så jättesocialt även om man ofta jobbar två (företaget utbildar oftast).

l'm back

InkaAthilea
9/18/14, 5:10 PM
#4

#1 Behöver man ingen utbildning som översättare? 

#3 Att vara ute i skogen vore ju inte så dumt  i och för sig, även om jag inte vill hålla på med några maskiner och så som jag nog helt säkert skulle skada mig med. :P 

Men tack ändå för förslagen! :)

Nåt packlager kanske. Hoppas att jag hittar nåt snart…för jag får ångest av att bara gå hemma men ångest av att träffa för mycket människor…så det blir ju en ond cirkel.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

josya
9/19/14, 1:14 AM
#5

Städare vet jag kan vara ett sånt jobb! :)

Gronstedt
9/19/14, 9:13 AM
#6

#1: Man behöver goda språkkunskaper, men det spelar ingen roll var man fått dem ifrån.

Annons:
scheindel
9/29/14, 4:02 PM
#7

det finns många frilansjobb som man kan göra nu för tiden med väldigt lite kontakt med andra människor. översättare är ju ett som redan nämnts, men andra alternativ är t ex webdesigner, copywriter, spökskrivare, korrekturläsning och webredaktör. man kan även arbeta som virtuell assistent.

inom de här jobben är det skickligheten som räknas snarare än formell utbildning. så länge du kan visa att du är duktig är det inte så många som bryr sig om vilken utbildning du gått eller inte gått. det fina med vårt samhälle är att det finns enorma mängder information helt gratis, vilket innebär att man kan lära sig det mesta med hjälp av självstudier och träning.



[TanatosNyx]
10/1/14, 4:27 PM
#8

lastbilschaufför innebär många mil i lugn och ro, där man kan filosofera efter vägarna. Körkortet kan man få hjälp med via arbetsförmedlingen.

Lagerarbete är väl heller inte alltför socialt.

Bläcket
10/9/14, 9:05 AM
#9

Nattvakt?

Everlyn
11/9/14, 1:43 PM
#10

Vet inte vad själva yrket kallas men man kan ju sitta och packa skruv i sånnadär små påsar som sedan ska till tex. Ikea.  Det är ett jobb jag väldigt gärna vill ha iallafall, älskar att sortera småsaker!🙂



Maria
11/9/14, 5:56 PM
#11

Brevbärare?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: