Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 3139 ggr
00eme05
2014-09-10 15:13

Vågar inte gå in

Hej, jag har Ocd, och har arbetat bort en del saker som nu finns kvar, lite av dem. Det största problemet är att jag inte kan vara hemma själv. Det största problemen är att gå in, det känns som om rummen blir mindre och att folk förföljer mig, han jag pratar med (psykologen) säger att de är pga min OCD som jag inte kan gå in. Jag har varit ensam hemma, men nu funkar det inte. Just nu så sitter jag ute i regnet och kan inte gå in, får panik och detta är inte av rädsla. Jag Vill kunna vara hemma själv. Men det är för svårt. Den här klumpen i magen och skräcken är svår att förklara, för det är liksom inte rädsla. Men panikångest. Hoppas ni förstod, någon som haft samma problem som kanske vill förklara hur dem tog sig an det?

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
00eme05
2014-09-10 17:30
#1

Och jag vet att det verkar helt weird eftersom jag är så pass stor, men jag kan inte hjälpa det. Och ni med OCD hur hanterar ni ett sådant problem?

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[JeanetteK]
2014-09-10 19:39
#2

Jag har inte OCD men jag har ångest i perioder. Vissa saker blir jättejobbiga. Ett exempel är att vi har haft en hel del översvämningar i källaren. Eftersom min man har varit bortrest mycket så är det jag som både har upptäckt översvämningarna och städat undan efter dom. Vi har tvättstuga i källaren och allt det här har gjort att jag har svårt att gå ner i källaren periodvis. Jag tvättar om samma tvätt flera gånger för det är svårt att gå ner och hämta upp den. Så jag tror att jag förstår din känsla. Önskar du bodde nära mig så hade du kunnat kommit in till mig och sluppit sitta i regnet. ❤️ 

Vad jag gör åt det…. ja… jag försöker att göra det ändå. Jag brukar tvinga mig ner i källaren. Ibland går det och ibland inte. Hoppas någon annan har bättre tips än jag. Jag vill bara att du ska veta att du inte är varken weird eller ensam om detta. Jag är 41 och borde verkligen vara stor nog att gå ner i källaren och hämta min tvätt. Men det har ju inte med det att göra. 🤗

00eme05
2014-09-10 20:47
#3

#2 tack :) glömmde skriva att det var inte just I regnet utan under ett litet tak ;) Har pratat med min mamma och vi ska försöka arveta bort det steg för steg :)) Skönt att veta att man inte är ensam om det :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

[JeanetteK]
2014-09-10 21:03
#4

Jättebra att du får hjälp av din mamma. ♥

[Tuulikki]
2014-09-11 15:41
#5

Jätteskönt att din mamma vill jobba på det tillsammans med dig! Håller tummarna för att det löser sig. Du vill ju slippa detta problem och det tror jag säkert du klarar! :) kram på dig!

00eme05
2014-09-11 17:15
#6

Tack :) det är jätte skönt att prata ut om det :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
[Tuulikki]
2014-09-11 21:55
#7

#6 Jag förstår det vännen! Sitter i samma sits själv, det betyder mycket att få ventilera :)

Upp till toppen
Annons: