Annons:
Etikettövrigt
Läst 1187 ggr
Saffran0Spice
2014-09-09 20:21

Emotionellt kaos, så skriver av mig..

Behöver skriva av mig lite då pulsen är skyhög och allt är lite av ett emotionellt kaos just nu!

Var och kikade på mina drömmars lägenhet idag och väntar nu på att imorgon få ett svar på om jag fått den eller inte.
Jag känner panik, ångest, glädje, förhoppning, skräck, pessimism, och oro - tänk om jag inte får den, tänk om jag får den???

Någonstans känns det som ödet att jag fick veta om den, jag var på promenad och träffade en bekant. Jag frågade mest på skämt om han inte hade en lägenhet i bakfickan till mig då jag letar ny lägenhet - och han svarar ''jo men visst, sade upp min gamla igår, varför tittar du inte på den?''

Jag nästan sprang till adressen, andfådd ringer jag hans värd och frågar om jag får kika på lägenheten och den är allt jag drömmer om och lite till!
Så nu känns det lite panikartat, tänk om ödet drog mig dit - men tänk om det är för att jag inte ska mer än få se den?
Allt annat har gått piss, så varför skulle detta gå bra?
Varför skulle jag inte få den med mina meriter, men tänk om jag missat något som sänker mina meriter??
Tänk om värden inte tycker jag är passande hyresgäst?
Tänk om jag var för påflugen?
Tänk om om han kände att jag inte var ärlig nog eller alldeles för ärlig?
Hur tusan ska jag överleva om jag inte får den, och vad gör jag om jag får den?

Sitter och möblerar lägenheten i mitt huvud och ser det perfekta livet - samtidigt som jag ser hur allt slås sönder under ett samtal imorgon!

Tänkt om jag är för pessimistisk, men tänk om jag är för optimistisk?
Tänk om detta krasar om jag får lägenheten, tänk om det finns en kosmisk baktanke som kommer ställa till det?!
Hur jag ska överleva till imorgon eftermiddag vet jag inte, tur man har tid hos psykologen på morgonen

Det lär bli en lång natt! 
Om inte annat lär väl hjärnan få kortslutning 🤦‍♂️

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-10 17:48
#1

Jag fick lägenheten 🥳

[JeanetteK]
2014-09-10 19:33
#2

Jag är så glad för din skull! Och jag förstår precis hur du mådde innan du fick beskedet, det är hemskt. Det finns ju ingenting man kan göra annat än att vänta. Men underbart att du fick den! ❤️🎈

Saffran0Spice
2014-09-10 19:37
#3

#Tack du, ja väntan är helt klart värst!
Nu börjar nästa väntan - att få flytta in ^^

Men flyttbilen är redan bokad och listan med samtal att ringa för adressändring är klar, så jag tror jag hinner till 1 December hahaha

[JeanetteK]
2014-09-10 19:40
#4

Nästa väntan är inte lika jobbig åtminstone! 😎

Saffran0Spice
2014-09-10 19:44
#5

#4 hahaha inte ens i närheten ^^

[Tuulikki]
2014-09-11 15:39
#6

Nämen vad roligt!! och skönt för dig så du slipper oroa dig! Grattis grattis!🌺

Annons:
Saffran0Spice
2014-09-11 15:43
#7

#6 Tack du 🌺
Får oroa mig för annat nu, hur jag ska planera hela denna flytt tex ^^

[Tuulikki]
2014-09-11 16:07
#8

#7 Haha ja, men det är ju i alla fall lite roligare att oroa sig över ;) :D

Upp till toppen
Annons: