Annons:
Etikettspecifik-fobi
Läst 2398 ggr
[Honesta Amore]
2014-09-09 19:07

Skol fobi??

Jag har inte diagnosen för ingen vill hjälpa mig, ingen vet hur dom ska handskas med det. Så fort jag tänker på skolan mår jag illa, så fort jag går in i en datorsal får jag panik. Så fort jag sätter min fot i ett rum med en whiteboard tavla vill jag springa. Jag kan inte gå i närheten av en skola eller något som liknar en skola så fort jag vett att ärendet där inne gäller mig. Å alla psykologer säger i princip att jag ska skärpa mig å komma över det. Vilket får mig att må lika dåligt av att gå dit. När jag frågar vad jag ska göra, får jag svaret gå till skolan du överdriver bara. Nu bra jag skriver om det så kryper det i hela kroppen. Ingen vill hjälpa mig, ingen verkan kunna hjälpa mig. Så jag vänder mig hit, jag kanske inte är ensam eller är jag det?? Finns det någon som har vunnit över denna fobi???

Annons:
cleia80
2014-09-09 19:11
#1

Jag tycker att du ska ta kontakt med någon som är utbildad på kbt, kognitiv beteende terapi, för en sån kan säkert hjälpa dig! Lycka till!

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

[Tuulikki]
2014-09-09 19:18
#2

Byt psykolog! Byt tills någon tar dig på allvar!

I övrigt tror jag också på KBT, och provar du hoppas jag verkligen det hjälper dig.

Cindy S
2014-09-09 19:23
#3

Du har haft otur med psykologer och andra skitstövlar. Om du har problem  med ångest med fokus på skolmiljöer måste ju det ha bakomliggande skäl som ska redas ut. Ring cheferna eller överordnad myndighet för de psykologer du pratat med och kräv hjälp.

Har något hemskt hänt i skolmiljö? Känner du ångest över annat? Det kan vara så att något gett dig dessa känslor, och din hjärna kopplar samman skolan med det bakomliggande skälet.

Kanske något hemskt hände när du var nära något som påminde dig om skolan?

Det kan vara så mycket som orsakat det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Honesta Amore]
2014-09-09 20:50
#4

Skola för mig = misshandel, förtryckelse, ignorans och ökad lust till självskadande beteende. Samt hjärntvätt (tyck som alla andra eller tyck ingenting alls)

Jag har bytt psykologer så ofta att det känns som om att mitt öde är att gå å försöka få hjälp hos skitstövlar.

kognitiv beteende terapi, aldrig hört om det men ska kolla upp det.

Tack för svaren :)

Cindy S
2014-09-09 21:23
#5

Ja, då verkar det verkligen som om att lära i skolmiljö är omöjligt. Ingen som erbjudit hemundervisning? Eller kan det slå tillbaka med?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Honesta Amore]
2014-09-09 22:03
#6

Jo jag ska försöka med att studera hemma men eftersom jag har stora lån efter misslyckade försök att börja skolan  igen så får jag inte ta mer studielån.

Annons:
[bessiethebeast]
2014-09-19 10:03
#7

Säger som de andra. Byt psykolog. KBT är bra mot sånt där.
Har liknande besvär men jag har fått jätte mycket hjälp via KBT som lär mig att klara av det bättre. Tex har jag en hjälpperson och färdtjänst vilket har hjälpt väldigt mycket för mig.

Upp till toppen
Annons: