Annons:
Etikettallmänt-om-ångest
Läst 3680 ggr
Mysan_
2014-09-02 15:22

Ångest utan anledning?

Kan man få ångest utan anledning?

Annons:
[Tuulikki]
2014-09-02 15:27
#1

Ja man kan ha ångest utan att man själv förstår/vet varför. Däremot tror jag att det ofta finns någon underliggande anledning, men man kanske inte kan klura ut var det är och då känns det ju som att det inte finns någon anledning. Så jag svarar absolut ja på din fråga.

I want to belive
2014-09-02 15:27
#2

Ja och nej tror jag… Ja för pga hormoner. Nej för även om man inte tror att man har ångest så kan hjärnan ligga o bita på något som du inte vet eller ej tänker på . Kroppen är ett mysterium! :/

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

I want to belive
2014-09-02 15:28
#3

Det blir lite bakåt vändt liksom

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

Mysan_
2014-09-02 15:30
#4

Det kan ha varit för att jag var orolig för nått, just för att det var kväll och jag brukar tänka på massa saker då. Men inget jag är säker på.

I want to belive
2014-09-02 15:37
#5

Jag är också en riktig dagdrömmare och kvälls drömmare, men det är pga min ADD och samt min kreativa hjärna . Jag får ofta ångest eller dryga tvångs tankar när man ska sova… över typ ingenting ! ^^'

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

gunillapower
2014-09-28 18:30
#6

Ja man kan få ångest utan anledning. Jag har GAD. Generaliserat ångestsyndrom och får ofra ångest utan att det finns någon orsak. Finns som tur är bra medicin som oftast hjälper iallafall mig.

Annons:
redheadgeorgeous
2014-10-18 16:35
#7

Jag har många gånger haft ångest utan att jag vet varför jag har fått det. Det slår till som en blixt på klar himmel och det är extremt jobbigt. Ångest utan anledning är en aning jobbigare att få eftersom man inte vet vad som utlöste det kan man inte undvika eller jobba med det.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Kakan1995
2014-12-19 02:25
#8

Håller med redheadgeorgeous, det är oftast jobbigare när man inte vet anledningen eftersom man, som hon säger, inte kan undvika eller jobba med det… Jag får ibland mer ångest för att jag inte vet varför jag har ångest osv….

Upp till toppen
Annons: