Annons:
Etikettmin-egen-berättelse
Läst 1755 ggr
Castiel.
2014-08-18 11:57

Ångestattack

För ungefär 2 månader sen kom jag i kontakt med Socialförvaltningen eftersom jag tog studenten och har väldigt svårt att få ett jobb pga min ångest, min depression och min sociala fobi. Idag ringde min socialsekreterare och ifrågasatte mitt hyresavtal jag skrivit med mamma, hon ifrågasatte varför jag sökt alla jobben på en och samma dag, samt att hon ifrågasatte varför jag inte har något telefonnummer längre. 

Jag hade såklart svar på allting, men ju mer hon ifrågasatte mig, desto mer började jag stamma och tappade ord, vilket hon märkte ganska snabbt. Jag berättade även att jag varit i kontakt med AF om min depression, min extrema mattesvårighet samt att jag har väldigt svårt att få ett jobb. Vi kommer troligtvis börja jobba med mitt självförtroende för den ligger just nu på 0 samt att jag ska få extra stöd med att söka jobb och se vilka jobb som skulle passa mig. 

Efteråt började jag tänka på en massa grejjer. Började bland annat tänka tankar som t ex "Sa jag något som jag inte borde ha sagt?", "Tänk om hon tror att jag ljuger för henne" osv. vilket satte igång min ångest. Nu har jag ont i bröstkorgen, mitt hjärta slår fort, har ont i magen och darrar i händerna. 

Hur i helvete hamnade jag i den här situationen? Jag vill inte vara här. Jag vill bara ha ett normalt jävla liv utan svårigheter och ångest.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Niklas
2014-08-19 10:24
#1

Har du funderat över om du kan ha dyskalkyli med tanke på att du beskriver det som extrem mattesvårighet? Jag tycker inte du ska fundera så mycket över telefonsamtalet. Bestäm dig för att bara reagera över fakta i stället för dina känslor efter kontakt med andra. Det är inte helt lätt så du får nog öva.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Tuulikki]
2014-08-20 00:38
#2

Ta ett djupt andetag och påminn dig själv om att du vet hela historien och har svar på hennes frågor. Problemet kanske hänger på att hon inte lyssnade eller kanske missuppfattade dig. Häng inte upp dig på det samtal ni hade utan försök tänka framåt på vad som ska ske härnäst. Dåtid är dåtid och samtalet går inte att ändra på nu. Däremot kanske ni har ett samtal i framtiden och det är ju lättare att påverka :)

Det är ju jättebra att du får hjälp med att boosta självförtroendet och självkänslan! Det är viktigt att vårda dem. 🌺

Upp till toppen
Annons: