Annons:
Etikettpaniksyndrom
Läst 2211 ggr
Freddy20
8/4/14, 4:33 PM

Internetbehandling eller liknande?

Jag lider av ångest och panikattacker. Jag har funderat på kbt men jag känner mig superobekväm med att sitta och prata med någon jag inte känner om hur jag mår och så. Så jag ville höra, är det någon som jag provat behandling via internet eller något liknande som har lust att berätta hur det gick och/eller ge tips?

Annons:
VildaVittra
8/4/14, 4:46 PM
#1

Du lär ju känna personen, det är ju inte som att du träffar nya varje gång eller måste öppna dig första sessionen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Yllhilda]
8/4/14, 5:01 PM
#2

Som Vittra säger är det en process. Först kanske ni småpratar, sen när du känner dig redo berättar du det som tynger dig. 🙂

YtterligareEnMedlem
8/9/14, 9:04 PM
#3

Eller så kan du bara ta det lugnt med att det fortfarande är du som bestämmer. Om den kuratorn du går till inte känns bra. Ta kontakt med en annan. Du har ingen skyldighet att gå till någon som gör att du känner dig obekväm.

Någon måste ha förtalat Josef K.

Zandrama
8/10/14, 4:55 AM
#4

Jag håller faktiskt på med den behandlingen just nu :D
Jag ville ha den mest för att det är lättare med mitt jobbschema och skönt att faktiskt ha kontinuerligt varje vecka i 12 veckors tid.

Jag är bara inne på min andra vecka hittills, men jag tycker det är suveränt, du får läsa igenom och får en massa tips och förklaringar till varför man är så och så…

Jag skulle absolut rekommendera den :)

//Belinda aka Zandrama

Upp till toppen
Annons: