Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2233 ggr
angest
2014-07-10 16:37

EFT -funkar det?

Har någon testat EFT? Funkade det bra?

Jag har tittat på en massa youtubeklipp och behndlat mig själv enligt dem men jag märker ingen skillnad.

Vad gör jag för fel?

Annons:
MissInAction
2014-07-10 16:58
#1

Hej!
Hmmm du får ursäkta min framfusighet här, då vi ju inte har talats vid förut tror jag….. men ditt namn ångest.. känns lite som att det i sig kan stoppa upp ett tillfrisknande.. det blir som en del av ens identitet och en så stor del av medvetandet. Nu säger jag inte att du behöver byta till Solstråle, men… en tanke i all välmening ♥

EFT, ja. Inne på LoA iFokus så är vi många som har testat och många som utövar det mer eller mindre regelbundet. Och som fått effekt av det. 

Svårt att säga vad du gör för fel. Tycker du att det du säger känns bra för dig, känns det naturligt och rätt? Har du hittat rätt punkter att knacka på?

Vi har åtminstone två, numera inte så aktiva, trådar på den sajten.. titta gärna igenom dem och se om du blir något klokare 🙂

http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/50f55afbd4ebea371d01c565-eft-the-tapping-solution?4d7124beb9cb4621410474bc-3

http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/5167b0a18e0e746e98000626-mera-eft?4d7124beb9cb4621410474bc-3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

angest
2014-07-10 18:11
#2

#1 jag har väl helt enkelt bara lite svårt att tro att dessa punkter skulle vara magiska på något sätt, men jag ville iallafall ge det en chans. Om jag knackar på exakt rätt ställen är förstås svårt att säga. Jag har försökt göra exakt som på diverse videos jag tittat på. Men ska jag vara ärlig så känns det lite "flummigt" Ja jag är väl pessimistisk, och ja jag har ångest, därav mitt negativa namn.

Jag hade svårt att tro på akupunktur också, men jag ville testa. 6 behandlingar fick jag men märkte ingen skillnad från innan, så jag vet inte. Kanske måste man tro för att bli hjälpt?

MissInAction
2014-07-10 19:16
#3

Det är klart att jag förstår varför du valde ditt nick 🙂 och jag tänker som så att så länge du ser dig som en människa som har ångest, så kan du inte vara något annat, dvs. ångestfri.. om du förstår? Nåja.

Visst har nog tron/inställningen en stor betydelse. Se bara på placeboeffekten.. som får så mycket kritik.. men funkar det så funkar det och det är väl bara bra om man mår bättre utan att dra i sig industriframställda kemikalier 😉
Så… personligen tror jag att om du har bestämt dig för att det här funkar nog inte, så kommer du sannolikt att få den upplevelsen också. Och om du tror på det, eller tror att det kan fungera, så är sannolikheten större att du upplever en positiv effekt. 

Detta med att använda sig av zoner eller punkter på kroppen är ju inte direkt något nytt utan det har människor gjort i tusentals år på olika sätt. Det är lätt att det anses flummigt med nutidens tänk att allt ska ha "vetenskaplig grund" och att det är den enda rätta vägen. Dock så betyder ju inte det att det inte är värt att prova eller att det inte kan fungera jättebra - för det gör det, för många. 

Men som sagt, du kan åtminstone inte skada dig själv när du utövar EFT, så det är bara att fortsätta öva, om du vill det. Provat att identifiera känslan du vill knacka på ganska så exakt? Och sätta ord på den och kanske sätta en siffra på skala 0-10 hur stort problem du tycker att det är? Och sedan se om du kan minska siffran efter några rundor EFT?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

angest
2014-07-11 12:27
#4

Jag förstår inte heller riktigt vad man ska säga när man knackar på punkterna. Jag brukar säga "nu vill jag må bra, jag vill må bra"  "jag vill sova bra inatt och inte ligga vaken"  Som exempel. Det är kanske fel sätt?

Jag är ju nybörjare och inte så insatt i det här alls.

Ja det är absolut bra om placebo hjälper. Jag vill verkligen inte ta mediciner fast jag har fått utskrivet men jag är så rädd för biverkningar och beroende så jag törs aldrig prova läkemedel.

MissInAction
2014-07-11 21:39
#5

Hm ja jag vet inte riktigt hur stor betydelse orden har faktiskt, ett exempel jag har kört på och som känts effektivt för mig… på vad man kan säga under EFT är even though I have/feel/am… valfritt område som du vill jobba med…. I deeply and completely love and accept myself. Det känns så konstigt att använda svenska men du kanske kan hitta rätt ord.
Jag skulle exempelvis kunna säga: även fast jag känner oro.. och skuldkänslor.. känslor av att inte räcka till.. känner mig mindervärdig… tror att andra inte tycker om mig… känner mig sårbar… så älskar och accepterar jag mig själv helt och fullt. 

Då tänker jag mig att punkterna är ungefär då du skiftar ställe att knacka på. Det gör inget om du upprepar samma sak på flera punkter heller, så länge det känns bra i dig. Sedan kan man som Nick i videon säger också ta en eller några rundor på releasing.. att nu släpper jag det… nu låter jag det flyga iväg.. nu behöver jag det inte längre… släpper taget.. etc etc. 

Det här klippet kan jag verkligen rekommendera, här förklarar han grundligt. Jag såg att man kan slå på engelsk textning ifall man vill, i videon 🙂

Hm vet inte om jag har rört till det ytterligare nu eller om det hjälper något? 
Det viktiga tror jag är intentionen hos dig. Syftet med det du gör. Om du vill knacka på självkänsla som i exemplet ovan, så kan ju intentionen vara att känna starkare självkänsla… vilket ger en helt annan energi i dig än om du fokuserar på dålig självkänsla - hänger du med?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2014-07-22 21:40
#6

Tänkte pass på att dela med mig av den här som kom i ett mail i dag 🙂 ♥

Handlar om en kvinna som på sitt 5-årskalas fick höra av sin pappa god I wish you had never been born. Och fått höra liknande saker varje dag och känt stor sorg kring detta. Vi får se hur hon knackar på detta tillsammans med Nick Ortner och hennes förändring där och då.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Upp till toppen
Annons: