Annons:
Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3931 ggr
Saffran0Spice
2014-07-05 21:54

Stilnoct som inte funkar?

Fick Stilnoct utskrivet för sömnen - det står att de är snabbverkande och skall tas precis innan man går och lägger sig.

Jag tog en igår, märkte ingenting och somnade ca 4h efter att jag lagt mig - är det någon idé att testa idag? - Fick 10mg

Annons:
[Tuulikki]
2014-07-06 15:11
#1

Ibland märker jag ingenting men somnar efter några timmar och andra gånger somnar jag på en gång. Men tar jag stilnoct sover jag hela natten och är utvilad dagen efter, det händer typ aldrig annars.

Prova några nätter, det kanske lossnar. De funkar bättre om jag ätit och druckit ordentligt under dagen och inte är hungrig när jag lägger mig :) Så jag försöker att äta några timmar innan (har en del problem med matvanor), men det kanske inte hjälper ett dugg för dig. :/

Saffran0Spice
2014-07-06 15:14
#2

#1  testade igår, men inget hände igen =/
testar några dagar till, sen får jag väl höra med läkaren om inget ändras. Tack för tipsen iallafall =)

[Tuulikki]
2014-07-06 15:25
#3

Ingen fara :) Kanske behöver du högre dos? Jag brukar få ta 20 mg.

M A N I N A N
2014-07-07 09:31
#4

Är du vaken minst 16 tim i sträck innan du lägger dig? Det kan hjälpa om man ser till att alltid vara det.

Saffran0Spice
2014-07-07 10:38
#5

#4 jag är vaken minst 20 av 24h varje dag, och halvsover när jag sover 😉

M A N I N A N
2014-07-09 20:57
#6

Oj då, du har verkligen problem med din sömn. Tveksamt om mina goda råd skulle hjälpa dig. Låter som att du har svårt både att somna och att sova tillräckligt länge, såvida du inte hör till dem som har ett väldigt litet sömnbehov. hoppas att stilnocten hjälper dig nu när det gått några dagar till. Berätta gärna hur det går ☺

Annons:
Saffran0Spice
2014-07-09 21:24
#7

#6 Yes, jag har testat 15 olika sömntabletter (+ stilnoct), olika avslappningsmetoder, sport, mat, musik, aromaterapi osv under 14års tid nu

har testats för sömnapné, hade det inte men vi fick veta att jag bara får ca 15min djupsömn per natt, men ingen hittar nått svar till sömnproblemen - tyvärr verkar jag få sluta med stilnoct också då de inte hjälper utan ger mig bara värk i kroppen =/

[JeanetteK]
2014-07-10 10:45
#8

Jag har nyligen börjat med Saroten för värk i kroppen (har fått fibromyalgidiagnos). Jag var extremt trött och behövde sova minst en gång på dagen. Läkaren tänkte att jag hade ofuktionell sömn och därför fick jag Saroten. Det är en antidepressiv medicin men används idag som avslappnande bland annat. Jag tar tabletter vid åtta på kvällen och somnar som en stock runt 22-22,30. Sover oftast hela natten och mår bättre på dagen. Jag behöver sällan sova middag nu. Har du testat Saroten?

Saffran0Spice
2014-07-10 10:46
#9

#8 ja den har jag tyvärr testat - men tack för tipset iallafall =)

[JeanetteK]
2014-07-10 10:48
#10

#9 Äsch då vad synd… Det måste vara hemskt att inte kunna sova. Kropp, själ och hjärna behöver det ju verkligen.

vallhund
2014-07-13 06:33
#11

Venlafaxin används i samma syfte av många med god effekt för en del.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: