Annons:
Etikettövrigt
Läst 2223 ggr
[MikaelaR]
2014-07-03 00:07

Ångest.

Vad får du ångest av?

Annons:
VildaVittra
2014-07-03 00:10
#1

Telefoner och oannonserade besökare.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[JeanetteK]
2014-07-03 22:37
#2

Stress. Prestationspress.

komkoma
2014-07-07 00:17
#3

Tankar på döden, att bli äldre. Ta beslut. Passa tider. Stressar mig igenom dagarna och sover för lite, blir sur och grinig = mer ångest.

[Tuulikki]
2014-07-07 02:05
#4

ALLT som inte ingår i min "vanliga" vardag. Läkarbesök, bussåkande, spontana möten med folk, när saker inte går som det varit planerat, ändrade tider, krångel, när massa papper ska fyllas i och skickas in, när läkaren skjuter upp tiden osv osv. Just nu är det nog lättare att räkna upp vad som INTE ger mig ångest. Är verkligen inne i en krasch-period..

Sen lider jag av extrem prestationsångest och har social fobi, det underlättar ju inte hela situationen direkt.

KaiPon
2014-07-07 16:36
#5

Allt i stort sett. Har daglig ångest för allt och inget. Yay… Dock käkar jag mediciner som just nu funkar rätt så bra ändå.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[MikaelaR]
2014-07-07 19:08
#6

Kaipon jag har som dig ångest för allt och inget bara en irriterande vardagsångest som hänger med en dag och natt ⏰

Annons:
KaiPon
2014-07-07 21:29
#7

#6 Det suger. Speciellt när man inte vet vad tusan det är som ger en ångest. ._.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

jmkforlajjf
2014-07-07 21:30
#8

När jag tänker på det förflutna, tanken på att man blir äldre och hur fort tiden går, och att man en dag faktiskt ska dö. Ibland när jag ska vara ensam med min dotter kan jag få panik inför tanken, fast jag vet att det inte är några problem (var rädd för det när hon var nyfödd), dock släpper de lika fort tack och lov! Arbetsintervjuer och att ta kontakt med nya människor. Imorgon ska jag på min andra arbetsintervju här i livet, och har inte varit ute i det sociala på ca 4-5 år, så jag är RIKTIGT jävla nervös! men förhoppningsvis skare väl gå bra, jag får bita mig i läppen och sansa mig :)

[JeanetteK]
2014-07-08 10:54
#9

#8 Håller tummarna!!!❤️

jmkforlajjf
2014-07-08 11:06
#10

#9 tack!!!!

jmkforlajjf
2014-07-08 17:39
#11

Idag var jag på intervjun, så dom kommande 3 dagarna med start imorgon ska jag ha inskolning! Mötet gick bra och allt, nervositeten försvann. Men nu börjar jag känna hur panikångesten kryper fram istället. Det är ett LSS-boende med psykpatienter, vilket jag inte jobbat med innan men håller på att utbilda mig till mer eller mindre. Jag har sån panik inför imorgon alltså, sen vet jag inte riktigt om det har att göra med just det arbetet eller just tanken inför att jag ska ut i arbetslivet igen efter 4-5 år. Någon som har tips?!

[JeanetteK]
2014-07-08 18:40
#12

#11 Grattis! Bra gjort! 🌺Först och främst andas och fokusera på att andas rätt. Håll paniken i schack. Jag brukar plocka ner det till små delar. Till exempel först ska jag gå upp och äta frukost. Sen ska jag ta bilen dit och dit. Sen ska jag gå in. Ja, du förstår. Det funkar för mig. Det är viktigt att inte ta in allt på en gång, då blir det för stort. En liten bit i taget och känna att man lyckas med dessa små steg. 

Jag tror det kommer att gå jättebra! Glöm inte att skriva och berätta sen! 🤗

jmkforlajjf
2014-07-08 19:15
#13

#12 tusen tack! Det kändes riktigt bra! Och jag ska försöka, ska promenera dit imorrn, en promenad på typ 40 minuter så då hinner jag rensa tankarna så kanske jag inte är så uppstressad när jag kommer dit! Det gör jag absolut! :-D 🌺

Annons:
[JeanetteK]
2014-07-08 19:17
#14

#13 Bra idé med promenad!

Upp till toppen
Annons: