Annons:
Etikettakut-stöd
Läst 3291 ggr
Calcifer
2014-06-06 03:31

X Livet rasar ihop.

Sätter X i rubriken för detta är otroligt ärligt och väldigt triggande. 

Helt enkelt så har jag rasat ihop totalt. Igår skar jag mig rejält för första gången på några år. Äter ångestmedicin som fungerar sisådär men äter inte längre någon medicin mot depressionen, varför vet jag inte, men läkarna här är lite som de är. Jag vet inte vad jag ska ta mig till om jag ska vara helt ärlig. Jag dricker mängder med alkohol för att döva smärtan men det hjälper ju lika lite som att skära mig egentligen.

Kommer inte klara nivå 2 av Japanskan, så enkelt är det, jag är för sjuk för att studera. Går dit de dagar jag känner att jag kan och det är inte ofta. Men skolan vet om min depression och ångest och är väldigt förstående. De har sagt att jag bara ska komma när jag känner att jag orkar.

När nästa termin i juli drar igång är det meningen att jag ska satsa allt och klara nivå två den gången. Men det kommer ju inte hända om inget förändras. Jag är så jävla trasig. Vet inte vad jag ska ta mig till.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
VildaVittra
2014-06-06 03:38
#1

Du måste sluta att dricka, det är ju som att hälla bränsle på elden. Har du kollat upp hur dina mediciner fungerar med alkohol?

Ska du börja om från början med de kurserna du inte klarat i juli? För det kan vara bra att ta en paus, kanske åka runt lite och se andra platser?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2014-06-06 03:42
#2

Jag försöker sluta dricka, jag vet att mina mediciner inte är farliga att blanda med alkohol i den lilla mängd jag dricker. Men absolut  måste jag sluta dricka.

Ska börja om nivå 2 ja, i juli. Skulle vilja resa men det ät fruktansvärt dyrt här.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
2014-06-06 03:45
#3

#2 Kan du tänka dig något sånt här? http://www.wwoofjapan.com/main/index.php?lang=en

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2014-06-06 04:51
#4

Tyvärr blir det visa trubbel då.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
2014-06-06 04:59
#5

Hurså? Du tjänar ju inga pengar utan volontärarbetar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Calcifer
2014-06-06 05:26
#6

Jo men Sverige har inget samarbete med Japan angående working holiday visa och jag studerar ju, Det är svårt att förklara.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
AnnaFagerell
2014-06-06 06:26
#7

Du måste gå på djupet. Varför är du deprimerad, hitta orsaken för att kunna orka gå vidare… Man kan tycka att det borde finnas mkt hjälp idag med alla nya metoder, mediciner osv men den största hjälpen av alla är att hjälpa sig själv. Gräv i dig själv och hitta grundorsaken till varför du inte är lycklig. Där finner du dina svar. Jag vet att det låter jättesvårt och jättejobbigt men antingen så hjälper du dig själv att må bättre och bli lycklig eller så hjälper du dig själv till slut att avsluta lidandet. Jag föredrar det första alternativet. Jag vet vad jag pratar om. Du måste säga till dig själv att NU får det vara nog! Bry dig om dig själv för just DU är värd det!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Calcifer
2014-06-06 13:15
#8

#7 Det har funnits sedan innan sju års ålder. Jag har försökt att hitta orsaken och fått diagnosen kliniskt deprimerad. För jag vet inte om det finns EN orsak.

Det andra orkar jag inte svara på, mår lite för dåligt just nu,


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaFagerell
2014-06-06 17:09
#9

#8 du behöver inte svara på det heller, bara du själv går igenom dem… och försöker hjälpa dig själv. I dagens samhälle är det ingen som hjälper en, man måste göra det själv och jag tror att du kan vara stark nog att göra det, bara att hitta viljan till det.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Calcifer
2014-06-07 00:34
#10

#9 Jag har idag en emergency appointment klockan 10.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
2014-06-08 11:03
#11

Hur har det gått?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
2014-06-08 13:45
#12

Första mötet kändes okej. Fick veta lite mer om ångest och hur jag bör hantera den, olika knep och sådär. Tårarna kom när vi pratade om min vän E, men annars lyckades jag hålla ihop mig. Vad brutalt ärlig med hur dåligt jag mår och att jag haft suicid tankar. Känns skönt att ha en tid på onsdag igen.

Och idag gick jag på karaoke själv i två timmar och det var helt fantastiskt. Fick ut så mycket känslor!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VästkustFia
2014-07-05 21:59
#13

Hur har det gått? Hoppas hoppas du mår bättre nu och har fått den hjälp du behöver.

Annons:
Calcifer
2014-07-05 22:13
#14

Jag är hemma i Sverige och får rätt sorts hjälp nu. Äter medicin och har blivit tillsammans med mitt ex och mitt livs kärlek så efter sommaren kommer jag flytta till henne i England. Mår så mycket bättre än jag gjort på månader och månader.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VästkustFia
2014-07-05 22:27
#15

Härligt att höra, och önskar dig all lycka i fortsättningen!

komkoma
2014-07-07 00:20
#16

Hoppas det kommer gå bra för dig nu och det va detta du behövde.

Upp till toppen
Annons: