Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 1836 ggr
SaaraE
2014-05-25 19:08

Vad kan man få för hjälp mot OCD?

Har lidit av ätstörningar, självskadebeteende och psykiskt dåligt mående i många år. Men nyligen lades ytterligare tre diagnoser till i mina papper. Har vetat det länge, många har sagt det och jag har redan tagits som hon med tvångstankar och tvångshandlingar. Blir som besatt av vissa saker, känner mig så lustig på något sätt.

Tänkte fråga om det är någon som fått någon konkret behandling emot OCD? Jag skickas numera mellan psykiatrin (som anser att mina problem med OCD är för komplicerade och därför inte kan hjälpa mig) till habiliteringen som i sin tur anser att psykiatrin ska behandla mina tvångstankar osv.

Vart fick ni hjälp och hur såg det ut?

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
Linneatingeling
2014-07-04 22:25
#1

Jag har OCD, även ADHD, dyslexi, Borderline, ätstörningar, självskadebeteende och ångest sjukdom som jag haft sen dagis. Jag rekommenderades DBT som står för Dialystisk Beteende Terapi, och det har hjälpt mig otroligt mycket! Den här behandlingen jobbar ju inte mot tvångssyndrom, men i och med att det hjälper med det mästa annat, som att hantera ADHD, ätstörningar osv osv så har det i mitt fall gjort att min ångest har gått ner otroligt mkt. Jag vet att det är rätt lång kö på att få komma in i DBT men jag rekommenderar det verkligen!! :)

PetitePuma
2014-08-21 12:13
#2

Jag gick på Prima för barn/ung. De var bra där. /M

Upp till toppen
Annons: