Annons:
Etikettertvångssyndromocd
Läst 2207 ggr
[vinterflinga]
2014-02-24 21:04

Ångest och tvång..

Jag har pratat om tvångssyndrom som leder till tvångshandlingar på psykiatriska öppenvården  och om olika slags ångest.. de har sagt att mina tvång är medel,måttliga och kräver behandling.

Idag skulle jag förklara för två nya personer i mitt stödteam hur mitt tvång är…jag tog upp en del saker vad det ,t.e.x kan vara…jag blandar ihop ångest och tvång även att ångest ger tvång och så.

Men jag känner mig så dum då jag säger till dom hur jag kan slänga MASSOR med mat från kyl,frys,förråd för maten, kartongen maten ligger i har fel färg, då klarar jag inte av att se den, går och köper ny mat i nya kartonger (som har rätt färg) …räknar antal kex i paketen för att hålla det i jämnt antal.. osv. Går med en ekonomisk förlust varje gång jag ska rensa mat, sen när den biten känns lite bättre kan jag se något annat som det är fel på, som jag precis köpt, slänga och köpa nytt och hittar nya saker, känner mig tvingad att utföra destruktiva saker så jag blir rädd för mig själv. Måste gå på ett visst sätt för det ska kännas bra osx..

Jag har svårt att ta till mig det här med tvång,tror att det ska gå över snart och det bara var tillfälligt…men kan inte erkänna det.

😢

Annons:
martdat
2014-03-01 08:10
#1

låter oerhört jobbigt. kram

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lillaaan
2014-03-01 09:39
#2

Läs boken: Sluta älta och grubbla-lättare gjort med kognitiv beteendeterapi. Skriven av Olle Wadström. Den fick mina hemska tvång att försvinna.

Upp till toppen
Annons: